Jamespkulle
Aktiv medlem
Hej.....tror ni priset på canon 7d kommer att falla mkt fram tills årskiftet? hor mkt isåfall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte min 7D förra veckan och sålde min 3 år gamla 40D ett par dagar senare. Uppgraderingskostnad 5800kr tyckte jag var överkomligt. Tänker du sälja din 40D är det nog bra läge nu, innan 60D finns i butiken. Inte för att jag skule vilja ha en 60D i plast med flip-flop LCD, men det finns gott om dårar.
men vad skulle det vara för fel med en vridbar/utfällbar skärm. Det kanske är dårarna som inte kan inse fördelarna med detta.
Om man inte ligger ner efter gräset och fotograferar insekter eller står på konserter med kameran ovanför sig - så känns det endast som en funktion som gör kameran lättare att gå sönder.
And30ers sa:Inte för att jag skule vilja ha en 60D i plast med flip-flop LCD, men det finns gott om dårar.
Om man inte ligger ner efter gräset och fotograferar insekter eller står på konserter med kameran ovanför sig - så känns det endast som en funktion som gör kameran lättare att gå sönder.
Att man inte vill ha en plastkamera kan jag förstå och instämma i, men vad skulle det vara för fel med en vridbar/utfällbar skärm. Det kanske är dårarna som inte kan inse fördelarna med detta.
TItta på gamla videokamror så förstår du vari felet ligger - skiten blir, glapp, kärv och går sönder. Enkel regel - sticker det ut och är rörligt så går det sönder om man använder sakerna på riktigt i den smutsiga, stötiga, blöta, dammig och grusiga värld där en kamera skall leva.
Det som inte finns kan inte heller gå sönder är också en bra regel - det är enkel driftsäkerhetberäkning. Ett systems driftsäkerhet är varje ingående komponents drifsäkerhet multiplicerad med varandra - fler saker (även om de är tämligen pålitliga var för sig) minskar sannolikheten för att systemet är felfritt och operativt när man som bäst behöver det. Lösningen är enkel och formulerades av en av vår tids största tänkare Albert Einstein: "Gör saker så enkla som det någonsin går, men inte enklare..."
Hej.....tror ni priset på canon 7d kommer att falla mkt fram tills årskiftet? hor mkt isåfall