Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Ojdå, nu, säljer Kungsholmsfoto 7d för 15 495 kr, det är väl nästan billigast? Såg det på väg till jobbet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, de verkar ju satsa begränsat på handel över nätet.deras hemsida får ju lite kritik ibland
För er som inte "måste" handla i Sverige säljer www.warehouseexpress.co.uk 7D för 1279 GBP, knappt 14633 kr enligt Google. Med frakt har du en sådan hemkörd för 15000 SEK.
/Leif
Tar endast 1699 USD = 112100 SEK
http://www.bhphotovideo.com/c/product/646908-REG/Canon_3814B004_EOS_7D_SLR_Digital.html
Men då måste man beställ till en postadress i USA och hämta den eller be någon ta med den hit.
Mvh Claes
Jag har aldrig beställt kamerautrustning, men väl annat. Jag har aldrig haft några problem med tyska eller brittiska handlare. Kameraexperten kan ju finnas även på andra håll, men från en välrenommerad handlare ska det inte vara några problem. (Problemet är väl isf med tyskarna då jag knappt kan beställa en knödel längre på min skoltyska).Om det är så enkelt som det låter, slår jag till direkt.
Hur säkert är det att beställa från utlandet? Kan de komma till extra avgifter? Hur fungerar garantin?
...Fördelen med att beställa inom EU är att du inte behöver bekymra dig om tull och moms. Nackdelen är att priserna är högre än i USA eller Asien.
Om det är så enkelt som det låter, slår jag till direkt.
Hur säkert är det att beställa från utlandet? Kan de komma till extra avgifter? Hur fungerar garantin?
Nackdelen med att köpa ett hus från USA eller ett gråimporterat hus i Europa är om man får problem med det så måste man skicka tillbaka det till affären man köpte det. Det är nog inte alla affärer som är villiga att betala returfrakten om det inte är en transportskada eller om den är DOA. Det är bäst att se till att fråga innan man köper från europeiska handlare ifall huset är gråimporterade.
Det är ingen tull på digitalkameror, men moms tillkommer på köpesumman+frakten om man köper utanför EU.
När jag har räknat på det brukar det bli lite billigare, men det är inte så mkt billigare som man först tror.Blir det verkligen det om du lägger på tull och moms från USA/Asien?
EN resa till staterna kostar ju ungefär som att betala moms i mitt exempel nedan.
I fallet med Mk IV så sparar man ju 22000, Mvh - Claes
...Edit: Nu läste jag ditt inlägg lite för snabbt. Du menade kanske i jämförelse med t ex en brittisk handlare och då blir det inte billigare alls.