Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70D wifi?

Produkter
(logga in för att koppla)

elektra1

Aktiv medlem
Hej. Ska uppgradera till en canon 70D.
En fråga om wifin. Kan man lägga upp bilder direkt från
Kameran tex till instagram, Facebook, pinterest?
Mvh camilla

Går inte. Du får gå via en telefon, plattan eller dator fast det är hyggligt enkelt men du får inte full upplösning utan facebookvänlig sådan.

Du kan ladda hem handboken för kameran så kan du läsa på lite.

För iPhone har man en app för att kommunicera med kameran.

Ok. Har väl inte kommit på systemkameror än. På vissa kompaktkameror finns det har jag läst.

Testade just att föra över bilder till iPhone. Det gick men Steve Jobs hade aldrig godkänt tillvägagångssättet.

Webbtjänsterna (Facebook mm.) nås bara genom dator, ej via smartphone (ännu) men du kan ju fortfarande hämta bilderna från ditt fotoalbum med 70D bilder.

Ska testa webbtjänster men nu ligger det nere för underhåll. Återkommer med att testa en uppladdning till Facebook.

Ja kolla gärna. Annars stämmer det inte vad som stod i manual.

Bilagor

• CYMERA_20140305_222722.jpg
    CYMERA_20140305_222722.jpg
    16.1 KB · Visningar: 50
Jo, fast det är ju fortfarande så att man måste ha en anslutningspunkt någonstans. Står du med kameran ute i skogen, eller på någon plats där du inte har tillgång till de trådlösa nätverk som finns, då kommer du ingen vart. Därför behöver du ofta gå genom exempelvis en telefon som kan sköta uppkopplingen mot internet och samtidigt skapa en anslutningspunkt för en WiFi-klient, som då kameran kan vara. I alla fall om det är en PowerShot, enligt filmen. Men det verkar ju fungera på motsvarande sätt med de nyaste EOS-modellerna.

Jo, fast det är ju fortfarande så att man måste ha en anslutningspunkt någonstans. Står du med kameran ute i skogen, eller på någon plats där du inte har tillgång till de trådlösa nätverk som finns, då kommer du ingen vart. Därför behöver du ofta gå genom exempelvis en telefon som kan sköta uppkopplingen mot internet och samtidigt skapa en anslutningspunkt för en WiFi-klient, som då kameran kan vara. I alla fall om det är en PowerShot, enligt filmen. Men det verkar ju fungera på motsvarande sätt med de nyaste EOS-modellerna.

Helt rätt i det du säger. Har sett YT-videos där de säger att det är riktigt bra att man kan ladda upp bilder direkt, därav mitt inlägg.

Nu låter det ju på TS att hon faktiskt förstår vad WiFi är, såg jag antog att hon vet att hon minst behöver en WiFi-punkt :)

Ja, den verkar fungera likadant som t.ex. Canon S110. Efter att den är konfigurerad så anslter man till ett wifi-nät utan att gå via dator och kan få upp bilder på FB. Bilderna går via ett konto på Canon Image Gateway och läggs sedan upp på FB.

Ja jag hade tänkt lägga upp bilderna hemma där
Jag har wifi. Annars får jag gå igenom telefon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar