Annons

Canon 70D - batterigrepp för 390 SEK

Produkter
(logga in för att koppla)

recordingking

Ny medlem
Hej!
Ville bara rekommendera detta om det är nån mer än jag som vill ha batterigrepp till sin 70D men inte vill betala för mkt.
Köpte lite på chans från Kina, via ebay (thephotogadget) ett Vertax batterigrepp.
Det tog bara 12 dagar med Gratis frakt från Kina och produkten var jättebra, har inte haft några problem med det än. Så när priset skiljer sååå mkt mot original så känns det svårt att motivera originalgrepp.
/Petter
 
Hur är kvalitetskänslan? Är det annan nyans på plasten? Syns det tydligt att det är ett "pirat"-grepp?
Har länge funderat på att skaffa men är lite rädd att det ser fult ut, och mitt behov är inte stort nog att motivera original.
 
Greppet är mkt välgjort, snyggt och har mkt god passform. Perfekt färgmatchning, perfekt friktion på gummit och med god känsla. Är de gjorda på samma fabrik som Canons?
Jag gillar +/- knapparna bättre på Vertax för att de är distinkta och inte så svampiga som på min Canon 70D.
Lite komiskt att kopian är lika bra eller bättre :)
Inte första gången det hänt, köpte också Yongnuo-blixtar från Kina och knapparna på dessa är också mkt mkt bättre än på min Canon 430EX II blixt.
Blir spännande att se hur batterigreppet kommer hålla...
/Petter
 
Provade ett "pirat" batterigrepp på min 600D i somras, och det var det sämsta jag varit med om på länge. Missade skott pga glapp i kontakten och känslan var verkligen billig jämfört med original. Intressant att höra att det finns alternativ som funkar, men mitt grepp skickades tillbaka ganska snart.
 
Jag är lite sugen på att beställa, men eftersom jag aldrig har haft ett batterigrepp har jag ett par frågor:

Är det svårt att montera det? Som jag fattat det måste batteriluckan demonteras, eller hur? Om jag inte vill ha greppet permanent monterat, hur komplicerat och hur lång tid tar det att demontera det och sätta tillbaka batteriluckan?

Batterierna i greppet... är det antingen 2 st ordinarie batterier eller 6 st AA-batterier?
 
För en normalt händig person tar det tio sekunder att ta bort luckan och stoppa den i förvaringsfacket i batterigreppet. Det tar lika lång tid att sätta tillbaka det igen. Men det beror lite på vilken kamera det gäller. Vissa modeller drar man bara loss luckan på, medan andra har en liten sprint som ska skjutas undan i lockets gångjärn, ungefär som ett traditionellt grisalås (alla bönder vet vad jag menar nu).

I greppet har man ett eller två av kamerans vanliga batterier. Sex AA är en ren nödlösning.
 
Väntar på att lite fler medlemmar här vågar chansa och skriver ett par utlåtanden innan jag gör det.
Mitt china-grepp till 550'n var inget annat än 300 spänn rakt i sjön, så är lite skeptiskt till sådant :p

Dock är originalgreppet till 70D aningen dyrt en så länge, för mig som enbart är glad amatör.
 
Nu har jag haft mitt i en vecka ungefär och det funkar prickfritt.

Bara att hålla med: "Greppet är mkt välgjort, snyggt och har mkt god passform. Perfekt färgmatchning, perfekt friktion på gummit och med god känsla."
 
Nu har jag haft mitt i en vecka ungefär och det funkar prickfritt.

Bara att hålla med: "Greppet är mkt välgjort, snyggt och har mkt god passform. Perfekt färgmatchning, perfekt friktion på gummit och med god känsla."

Får jag fråga hur det är nu med detta grepp fungerar det som det ska?

Funderar på att beställa till en likadan kamera... En rolig sak: såg på kaffebrus: http://www.kaffebrus.com/batterigrepp-for-canon-eos-70d-2362.html

Exakt samma grepp, vad jag kan se.... http://www.ebay.com/itm/Multi-Power...t=US_Camera_Battery_Grips&hash=item258b08c9c3

Skiljer sig dock några hundringar... Men jag funderar ändå på Vertax som jag har hört något bra om iaf... Finns tydligen något som heter Vivitar också men vet inget om det alls.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.