Annons

Canon 70-200 L 4.0, i valet och kvalet

Produkter
(logga in för att koppla)
Pongu skrev:
Du sparar kanske en tusenlapp jämfört med de billigaste näthandlarna i Sverige (moms, tull och frakt tillkommer), så varför inte?

/Pontus
Kollar man mot cyberphoto så diffar det 4100:-
(inkl frakt osv)
Men du kanske har en poäng i det hela...
Måste jag betala moms, tull osv ifall jag köper den via webben i staterna? Då lär de ju inte bli billigare :-(

Holtis skrev:
Måste jag betala moms, tull osv ifall jag köper den via webben i staterna? Då lär de ju inte bli billigare :-(
Japp, moms och tull är svårt att slippa ifrån om du inte åker dit och köper den personligen.
Men som sagt, en tusenlapp billigare kan det kanske bli, jag har inte orkat räkna exakt... Sök på moms, tull och USA, så får du nog napp!

/Pontus

Pongu skrev:
Japp, moms och tull är svårt att slippa ifrån om du inte åker dit och köper den personligen.
Men som sagt, en tusenlapp billigare kan det kanske bli, jag har inte orkat räkna exakt... Sök på moms, tull och USA, så får du nog napp!

/Pontus
Tack för att du höjde mina ögonbryn...
Där försvann den glädjeyran... Tänkte att man kunde fått ett 70-200 4L IS för 7374:- plus 483:- i frakt... Men men... vad är en bal på slottet, bara börja jaga begagnat igen då :)
// Kjell

Holtis skrev:
Tack för att du höjde mina ögonbryn...
Där försvann den glädjeyran... Tänkte att man kunde fått ett 70-200 4L IS för 7374:- plus 483:- i frakt... Men men... vad är en bal på slottet, bara börja jaga begagnat igen då :)
// Kjell
Skippar du IS'en kan du få vanliga 70-200 4L för runt 5600:- inkl frakt och betalning vid leverans, från tyskland (pixxass.de, räknat på att euron står i 9,00).

MVH Jonny

fog skrev:
Skippar du IS'en kan du få vanliga 70-200 4L för runt 5600:- inkl frakt och betalning vid leverans, från tyskland (pixxass.de, räknat på att euron står i 9,00).

MVH Jonny
Låter ju som musik i öronen...
Skall kolla "pronto"
// Kjell

Har en polare som åker till Thailand på lördag, någon som vet hur priserna är där, och marknaden... Klart värt att vänta i 14 dagar ifall han orkar släpa på de, om de nu finns :)
Någon som har erfarenheter från Thailand?

Sök på "köpa" "objektiv" och "bankok" eller liknande. Det finns en del skrivet i ett antal trådar. Skriv annars och fråga Lars Johnsson i Lund, han brukar köpa en hel del där. Det är billigt. Nästan som i USA.

/Pontus

Strålande :)
Har talat med pixxass.de i Tyskland, de skall ha 588 Eur (ex frakt 36 eur) Så de skulle sluta på 5666:- den billigaste beggade har jag fått pris på 5200:- på blocket. (Är lite osäker ifall de var någon som var billigare osv. Har fått en del intresenter via fotosidan och blocket)

Nytt är ju trots allt nytt :). Jag skulle inte tveka när det gäller den där pengen.

Funderar på att beställa en 350D-body från pixxass själv senare i år när jag betalat av ett par lån.

/Jonny

fog skrev:
Nytt är ju trots allt nytt :). Jag skulle inte tveka när det gäller den där pengen.

Funderar på att beställa en 350D-body från pixxass själv senare i år när jag betalat av ett par lån.

/Jonny
Skall sova på det, och avvakta en intressent tills i morgon från blocket. Annars så blir det en beställning i morgon... Så sant som du säger, nytt är nytt... Och sedan att de blir en slant billigare är ju inget fel i heller :)

Snabb och skarp!

Hej!
Har haft denna glugg ett tag nu och den funkar otroligt bra till sport utomhus, allroundtele, porträtt, mm.
Den lilla vikten är också en rejäl fördel märker jag nu när jag oxo köpt en 2,8.
Nackdelen är sport inomhus typ innebandy, handboll,mm. Där krävs 2,8 minst.
Klarar du dig utan detta så har jag en 4L till salu.
/Stefan

Så, nu har beställningen gått iväg till pixxass.de, bara att luta sig tillbaka och vänta :)

Tack alla som har visat intresse osv, och ni som har haft era gluggar till salu osv.
Solen skiner på er alla :)

Så... nu ligger den här på skrivbordet och väntar på kameran som ligger hemma...
Beställd den 18/1 lev den 23/1 arbetsdagar, 4813 Kr slutade allt på ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar