ANNONS
Annons

Canon 70-200/F2.8 VS Tamron 70-200/F2.8

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag sökte runt lite på youtube.com just efter Tamrons 70-200 då jag också är i köptankarna på just det här objeltivet.

Jag hittade en film om det här objektivet och det bästa av allt dom demonstrerar AF:n och för mig så skulle jag säga att det duger helt och hållet!!

Här är filmen... bry er inte om att dom snackar japanska eller vad det nu är :p Dom demonstrerar AF:n runt 01:29 in i filmen.

http://youtube.com/watch?v=w4szgvQeMMA

Piro skrev:
Hugg en glugg och prova. Du har returrätt om du inte är nöjd.

Nja, öppet köp är inget man har per automatik, men du kanske är så lyckosam att din butik går med på det? Personligen tycker jag det låter tveksamt om så många går med på det.

casting skrev:
Nja, öppet köp är inget man har per automatik, men du kanske är så lyckosam att din butik går med på det? Personligen tycker jag det låter tveksamt om så många går med på det.
Om du pratar med personalen på Cyberphoto så brukar de säga det är ok att testa varan inomhus bara man är försiktig. Jag fick erbjudandet att testa en 2X extendor och skicka tillbaka den om jag inte var nöjd med resultatet.

paul innergård skrev:
Om du pratar med personalen på Cyberphoto så brukar de säga det är ok att testa varan inomhus bara man är försiktig. Jag fick erbjudandet att testa en 2X extendor och skicka tillbaka den om jag inte var nöjd med resultatet.

Det låter väl rimligt kanske. Men jag tror inte att alla ens går med på det, och det kan jag förstå, för det kan ju inte vara kul för en liten fotohandlare att kanske tvingas sänka priset på en vara för att den är använd. Och det är ju vårt eget fel, för varken du eller jag vill antagligen betala fullt pris för en vara som stått framme och varit demoex.
Jag tror det krävs stora butiker för att kunna tillhanda denna service, dom har en omsättning som tål demoex. Mediamarkt är ju fö ett utmärkt ställe att klämma optik på.
Sen är ju frågan om du hade fått göra samma sak med ett objektiv. En konverter är ju både billigare och mekaniskt stabilare.

*Någon som jobbar på butiker kanske kan svara hur ni gör?*

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar