ANNONS
Annons

Canon 70-200/2.8 IS mullrar ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Permont

Aktiv medlem
Ja, nu har man köpt sitt dyraste objektiv någonsin. Läcker glasbit, högt kilopris. Har inte hunnit testa något ännu.

Men, ska verkligen bildstabiliseringen vara så ljudlig som min är, den "mullrar" hela tiden ?
Slår jag av IS så märker jag att AF är nästan helt ljudlös, så det är IS:en som låter.

Min EF-S 17-85 IS, låter knappt något alls...

Men, det kanske är som att jämföra äpplen och päron ? Kanske någon 70-200 ägare kan kommentera, tacksam för synpunkter.

Har en Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM som låter rätt mkt med IS på, vet dock inte om det är samma teknik som i din glugg..

Men som sagt, min lämnar ifrån sig ljud också.. Utan är den väldigt tyst och lugn..

Jag har både Ef 70-200/2.8L IS och Ef 300/4L IS. Bildstabiliseringen på 70-200:n är i det närmaste knäpptyst jämfört med 300:n, som däremot låter som ett tröskverk.

Men visst, det hörs ett svagt surrande från 70-200:n när den stabiliserar, mycket svagt dock. Finns detta objektiv i äldre versioner med samma IS i som i 300:n?

Jo, det kan ju vara så, jag stod utanför affären och testade både den snabba autofokusen samt IS. Mer tester ska ske och även med extendern 1,4 som jag köpte samtidigt.

Fördelen med att köpa i affär är ju att man kan gå tillbaks och lämna in / reklamera utan att behöva skicka med allt sådant strul.

70-200 skall inte låta direkt mkt.

Jag menar att 100-400 låter mera..

Men visst, IS blir nog aldrig ljudlös, knappast så tyset som USM heller.

MVH Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar