Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon 60d
- Trådstartare Ridkarl
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
100000 och 50000 är de uppskattade antalet exponeringar dessa kameror ska klara av, men de kan lägga av i morgon eller hålla 500000 exponeringar om man har tur.Hur många exponeringar kan man ta med 60d och 400D
Canon FD 50mm 1.8 Objektiv vad bör man använda den till och passar den till 60d eller 400D
Canons fattning FD passar inte EF-fattning. Man behöver antingen modifiera objektivet eller använda adapter med lins om förstör bildkvalitén.
fredlund88
Aktiv medlem
Hur många exponeringar kan man ta med 60d och 400D
Canon FD 50mm 1.8 Objektiv vad bör man använda den till och passar den till 60d eller 400D
60D är testad till 100 000 bilder
400D är testad till 50 000 bilder
Nej 50mm FD passar inte med nån av kamerorna. kan passa med adapter men då får du bara manuellt fokus
Ridkarl
Ny medlem
100000 och 50000 är de uppskattade antalet exponeringar dessa kameror ska klara av, men de kan lägga av i morgon eller hålla 500000 exponeringar om man har tur.
Canons fattning FD passar inte EF-fattning. Man behöver antingen modifiera objektivet eller använda adapter med lins om förstör bildkvalitén.
Vem gör modifiera objektivet och vad kostar det
Ridkarl
Ny medlem
Glöm det. Det är helt säkert billigare o bättre att skaffa ett 50/1,8 EF som passar dina kameror.
Har fått ett kanske försöka sälja det då
apersson850
Aktiv medlem
Värdet på ett FD 50 mm f/1,8 eller FDn 50 mm f/1,8 är så litet att det knappt är värt mödan att ens försöka sälja det. Jag har ett som jag fick "av misstag" en gång. Jag tror knappt det är använt någon gång alls, men jag har inte brytt mig om att försöka avyttra det ändå.
Bättre att lägga den tiden på något som ger lite mer.
Dessutom är även ett nytt EF 50 mm f/1,8 STM i prisklassen 1200 kronor, så det är inget att tala om det heller (i det här sammanhanget).
Bättre att lägga den tiden på något som ger lite mer.
Dessutom är även ett nytt EF 50 mm f/1,8 STM i prisklassen 1200 kronor, så det är inget att tala om det heller (i det här sammanhanget).