Annons

Canon 600d/T3i

Produkter
(logga in för att koppla)

woskar

Ny medlem
Hej,

I nästa månad ska jag åka till USA, och eftersom jag redan har bestämt mig för att köpa en Canon 600d så har jag funderat på att köpa den där med tanke på att det blir någon tusenlapp billigare. Hur är det med momskostnader och allt sånt? Man tycker att det borde gå att smita ifrån de extra avgifterna om man bara tar kameran i handbagaget utan kartongen. Eftersom det är en relativt billig kamera så spelar garantin inte någon jättestor roll, men det vore givetvis ett plus.

Tack på förhand!

Hej,

I nästa månad ska jag åka till USA, och eftersom jag redan har bestämt mig för att köpa en Canon 600d så har jag funderat på att köpa den där med tanke på att det blir någon tusenlapp billigare. Hur är det med momskostnader och allt sånt? Man tycker att det borde gå att smita ifrån de extra avgifterna om man bara tar kameran i handbagaget utan kartongen. Eftersom det är en relativt billig kamera så spelar garantin inte någon jättestor roll, men det vore givetvis ett plus.

Tack på förhand!

Momsen du åker på i tullen om du är ärligt är 25% på kameran och 25% moms + 6% tull på gluggen.

Fast vill du begå ett brott så är det 0% ;-)

Lycka till. På grund av jordbävningen i Japan är det mycket som är slut i lager på diverse håll. En stor handlare som B&H i New York, NY, har bara enstaka modeller av Canon EOS i lager, exempelvis.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto