Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon 5D mkIII VS Canon 5D mkII + Canon 7D
- Trådstartare Pocca
- Start datum
hbengtsson
Aktiv medlem
En styck 5D Mark 3 alla dagar i veckan. Förutsatt att du inte av olika anledningar (betalda uppdrag etc) måste ha backup hus.
Rommel
Avslutat medlemskap
Vissa påstår att 7Ds ISO inte är accepterbar över ISO3200, men rasslar på i 8 b/s
5D Mk2 brusnivå är i samma liga som Mk3 förutom att Mk3 inytelider av bandning lika mkt i skuggorna, rasslar på med 4 b/s.
5D Mk3 är acceptabel långt över ISO3200 och rasslar på bra med 6 b/s och har bättre AF prestanda än 7D.
Sen har ju 7D 1.6x förstpring gentemot FF huset.
Så det är väl vad du ska ha dom till.
/stefan
5D Mk2 brusnivå är i samma liga som Mk3 förutom att Mk3 inytelider av bandning lika mkt i skuggorna, rasslar på med 4 b/s.
5D Mk3 är acceptabel långt över ISO3200 och rasslar på bra med 6 b/s och har bättre AF prestanda än 7D.
Sen har ju 7D 1.6x förstpring gentemot FF huset.
Så det är väl vad du ska ha dom till.
/stefan
Pocca
Aktiv medlem
Tack för svaren. visste nog det mesta redan men spånar. Tror Rommel anar hur det ligger till efter diverse inlägg på ett annat fotoforum.
Gjorde slag i saken för nån månad sen till och sålde min trotjänare 550D som jag varit ganska nöjd med. Ville testa på FF som man hört så mycket om och köpten en Canon 5DmkII. Hade läst på en del och tyckte det gav mest bang for the buck när Cyberphoto satt ned priset. Visste om att AF var dålig men blev varse snabbt att den var sämre än jag anat (ska jag vara ärlig tycker jag 550D hade bättre!) För övrigt är jag nöjd med kameran och jag hade i bakhuvudet redan innan köpet att komplettera med en begagnad 7D för med "actionliknande" kort som egentligen inte är min huvudsakliga användning men som jag vet att jag vill testa på och hålla på med också.
Fick nåt infall häromdan att jag kanske skulle tänka om och sälja min nyinköpta 5DmkII och ta den ekonomiska förlusten som en man och spara ihop till en 5DmkIII istället för att stå fast vid den urspungliga planen. Dock blir det en kostnad på några tusen till.....
Gjorde slag i saken för nån månad sen till och sålde min trotjänare 550D som jag varit ganska nöjd med. Ville testa på FF som man hört så mycket om och köpten en Canon 5DmkII. Hade läst på en del och tyckte det gav mest bang for the buck när Cyberphoto satt ned priset. Visste om att AF var dålig men blev varse snabbt att den var sämre än jag anat (ska jag vara ärlig tycker jag 550D hade bättre!) För övrigt är jag nöjd med kameran och jag hade i bakhuvudet redan innan köpet att komplettera med en begagnad 7D för med "actionliknande" kort som egentligen inte är min huvudsakliga användning men som jag vet att jag vill testa på och hålla på med också.
Fick nåt infall häromdan att jag kanske skulle tänka om och sälja min nyinköpta 5DmkII och ta den ekonomiska förlusten som en man och spara ihop till en 5DmkIII istället för att stå fast vid den urspungliga planen. Dock blir det en kostnad på några tusen till.....
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Trean ger förutom de tekniska fördelarna ovan mycket snyggare filer, inte lika hårda som tvåan, utan mjukare vackrare på något odefinierbart sätt, behagligare helt enkelt. Subjektivt förstås, men bara av den anledningen är jag glad över att jag uppdaterade. Och jag älskade ändå min tvåa.