Annons

Canon 5d mkii och sigma 50mm 1,4

Produkter
(logga in för att koppla)

zwinto10mm

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte höra om nån med mer kompetens om AF på en kamera skulle kunna hjälpa mig!
(jag vet att AF på mk2 inte är den vassaste i världen och att fokus inte sitter på alla sigma 50)

Är inne på mitt 3dje sigma 50 nu från japan foto, alla 3 har fram och bakfokuserat beroende på avstånd, alltså ett och samma har både bak och framfokuserat.


Detta har då varit fallet för alla 3. Nu tycker dom att jag borde se över mitt kamera hus då dom aldrig har haft en kund som skickat tillbaka 3st.

Tidigare har jag ägt/äger några ljusstarka objektiv (sigma 24mm 1.8 ,35mm 1,4L ,50mm 1.2 L ,sigma 85mm 1.4) Alla har efter nån + eller - med micro justering funkat perfekt.

Har även skickat in ett 200mm 2.8 L på kalibreing förut, det behövde jag inte microjustera
alls efteråt.


Så till frågan, Kan det vara fel på kamera huset trots att alla de åvan nämnda objektiven fungerat klockrent? Om nu så är fallet, hur kan det vara så?
 
mitt andra Sigma 50/1,4 funkade perfekt på 5d2 och samma glugg funkar perfekt på min nya 5d3. Sägs ju att Sigma fixade något efter ett tag med den gluggen och att problemen försvann i stort därefter. Att du haft sådana problem med tre st är ju lite märkligt, men går ju inte att säga vad det beror på. Vi vet ju att vissa sigmaobjektiv funkar fint med vissa hus och inte alls med vissa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.