Annons

Canon 5D MkII beg pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

CharlieJ

Aktiv medlem
Hej,

Är i jakt efter en Mark II..

I med släppet av 3:an, så har kameran sjunkigt något i butik. Priset studsar ner på 16990:- via rajalacamera.se varannan dag..

Jag vill komma undan så billigt som möjligt och frågar helt enkelt er som har lite mer koll på branschen, tror ni vi kommer få se ett större prisras i butik?

Vad tycker ni själva man ska ge för en begagnad Mark II i dagsläget?

mvh

En begagnad med grepp ca 10-12 tusen om den är amatöranvänd. Antagligen kommer inte de priserna sjunka nämnvärt så länge Mark III kostar över 30 papp, så stor prisskillnad att många amatörer avstår, jag bland dem. Huruvida nypriset på Mark II sjunker är ren spekulation, ingen har en aning, men jag tror inte det.

Samma fråga idag. Vad tycker ni att en MkII skulle vara värd? Samt så undrar jag MkI, vad skulle ni ge för en sån?

Får man tag på en 5DmkII idag för under 6000 har man gjort ett klipp. 7000 är nog vanligare. Beror lite på om minneskort, batterigrepp och reservbatterier ingår också.

Hej,

Är i jakt efter en Mark II..

I med släppet av 3:an, så har kameran sjunkigt något i butik. Priset studsar ner på 16990:- via rajalacamera.se varannan dag..

Jag vill komma undan så billigt som möjligt och frågar helt enkelt er som har lite mer koll på branschen, tror ni vi kommer få se ett större prisras i butik?

Vad tycker ni själva man ska ge för en begagnad Mark II i dagsläget?

mvh

ca 6000
absolut max 7000 om den är i toppskick
men priset går ner mer snart
5000 är snart realistiskt

12-15 för MKIII, dem ligger i regel lite mer just nu men priset droppar nog rejält till hösten

//

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar