Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon 5d mark 1 - custom mode, hur lagrar man?

Produkter
(logga in för att koppla)

aksello

Aktiv medlem
canon 5d mark I - custom mode, hur lagrar man?
Hej, jag försöker komma på hur man lagrar en inställning på "C" läget på ratten. Jag har inget problem med att göra detta på tex 7d, g10 mfl men jag kan inte begripa hur man gör. En enkel förklaring skulle uppskattas

(jag skrev fel kamera i förra inlägget, därför skriver jag på nytt)

1. Se till så att inställningsratten inte står på läge Helautomatik (gröna rutan).
2. Gör dina kamerainställningar precis som du vill ha dem på C-läget.
3. Gå in i Inställningsmenyn (gul meny), välj "Återställ kamerainst." Tryck sedan på "SET"
4. Vrid ratten för att markera "OK", tryck sedan på "SET"
5. Klart

Allt står att läsa på sid. 152 i manualen.

Tack. vilken skillnad om man ställer in menyerna på engelska, då fattar man vad dom menar. På svenska blir det ju hel dumt "återställ kamerainställning" på svenska är "update settings"på engelska. Har för övrigt ingen manual, det var därför jag frågade här på forumet.

Tack. vilken skillnad om man ställer in menyerna på engelska, då fattar man vad dom menar. På svenska blir det ju hel dumt "återställ kamerainställning" på svenska är "update settings"på engelska. Har för övrigt ingen manual, det var därför jag frågade här på forumet.

Canon är generösa med sina manualer. Det är bara att plocka hem de pdf-filer som önskas.
Länk:
http://www.canon.se/Support/Consume.../Digital_SLR/EOS_5D.aspx?type=download&page=1

På en Mark 2 heter menyvalet "Kamerans användarinställning".
Totalt omöjligt att lista ut utan manual. Närmast kriminellt uselt. Man har varken tid eller lust att testa sig fram bland hundratals lika dåliga menyval. Där har Canon massor att lära. Sony är lika hopplösa i sina obegripliga menyhantering.
Har någon riktigt bra användargränssnitt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar