Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 550D "Inget kort"

Produkter
(logga in för att koppla)

TheQuo

Aktiv medlem
Jag får upp ett meddelande, när jag sätter in mina SDHC kort i kameran, där det står "Inget kort". Jag har prövat att formatera om korten i datorn men det står fortfarande samma. Har använt korten tidigare i kameran och inte stött på några problem. Jag testade ett av mina vanliga SD kort och de fungerar bra. Någon som vet vad det kan vara för fel?
 
Jag får upp ett meddelande, när jag sätter in mina SDHC kort i kameran, där det står "Inget kort". Jag har prövat att formatera om korten i datorn men det står fortfarande samma. Har använt korten tidigare i kameran och inte stött på några problem. Jag testade ett av mina vanliga SD kort och de fungerar bra. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Du har väl formaterat i FAT32?
 
Du har inte råkat slå på skrivskyddsbrytaren, väl?
Nähä, ser nu att de fungerade i kompisens kamera. Då kan det inte vara det heller.
 
Kanske dags att kalla in Canon supporten.
Du hittar länken på Canons hemsida.
De svarar ganska snabbt på mail

Petter ...

Jag tror inte det har med kameran att göra eftersom det gäller bara de här två korten. Men jag kommer ihåg att det var lite trögt att sätta in dem när de fungerade i lördags. Men det är som konstigt att de fungerar överallt annat.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.