ANNONS
Annons

Canon 550 vs Nikon...?

Produkter
(logga in för att koppla)

vg123

Ny medlem
Hej!

Jag testade nyligen att fota med en Canon 550. Blev riktigt imponerad av bilderna som kunde tas inomhus och dess skärpa.
Enda problemet är att jag är en Nikon-kille. Vilken Nikon-modell är likvärdig med ovannämnda Canon-modell?
Jag har i dagsläget en D80 men känner starkt för att byta upp mig till en nyare modell.
Råd och tips mottages tacksamt.

/ Viktor

Om man går från D80 till D5100 är det nog risk att det känns som om man byter ner sig på många sätt. För övrigt tror jag nog det går att ta skarpa fina bilder inomhus med D80 också.

Hej!

Jag testade nyligen att fota med en Canon 550. Blev riktigt imponerad av bilderna som kunde tas inomhus och dess skärpa.
Enda problemet är att jag är en Nikon-kille. Vilken Nikon-modell är likvärdig med ovannämnda Canon-modell?
Jag har i dagsläget en D80 men känner starkt för att byta upp mig till en nyare modell.

Prova först att dra upp skärpan i jpegkomprimeringen i din D80. Om du tittade på jpeg direkt ur bägge kamerorna, kan det vara anledningen till skillnaden.

Ett byte till D90 eller D7000 skulle falla sig naturligt för dig, annars.

Per.

Hej!

/ Viktor

Oavsett vilken nyare kamera du än väljer kommer du att upptäcka stora förbättringar på det området. Om det står Nikon eller Canon på den spelar ingen roll.

/K

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar