Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 50D manuellt läge problem!

Produkter
(logga in för att koppla)

belola

Medlem
Jag har en sprillans ny 50D (köpte den för några dagar sedan) och när jag skulle leka med det manuella läget märkte jag en mycket konstig sak: Jag får samma inställningar som i aperture läget!
Det är som att kameran inte registerar att jag valt den manuella läget trots att jag vridit ratten till "M" läget!

Jag har återställt inställningarna till default läget men det hjälpte inte alls!

Har någon en aning vad detta beror på?

Har jag fått en defekt produkt?

Kör Du on/off knappeni läge 2 ( det ovanför on ).
Då aktiveras ratten på baksidan. Sen har Du bländare på ratten ovanför avtryckaren och tiden på ratten på baksidan. ( eller om det nu var tvärt om, har inte kameran med mig där jag är nu).

Det måste ha varit en sådan "Gör inte vissa saker kl 03.00 på morgonen" sak för när jag ett par timmar senare vaknade så fungerande "'M" läger korrekt!

Jag har ingen aning om det var en bugg eller om jag var helt väck men nu funkar allt som det ska.

Tack för er input :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar