Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 500D vs. 50D
- Trådstartare StarGate
- Start datum
bengt-re
Aktiv medlem
Stämmer bra, 450D och 40D är väl så bra som någon av de nya. Enda orsaken till 500D är filmningen och displayen gentemot 450D.
50D gentemot 40D så är det displayen som är skillnaden - kör du mycket macro eller har små minneskort så du måste radera halvdana bilder "på stan" så kan den vara guld värd, annars finns det ingen orsak att lägga mer pengar.
XXD eller XXXD ? XXD har bättre AF, snabbare serietagning och rejälare hus som fungerar bättre med stor och tung optik. XXXD är smidigare och lättare och har lika bra bildkvallité till ett lägre pris.
50D gentemot 40D så är det displayen som är skillnaden - kör du mycket macro eller har små minneskort så du måste radera halvdana bilder "på stan" så kan den vara guld värd, annars finns det ingen orsak att lägga mer pengar.
XXD eller XXXD ? XXD har bättre AF, snabbare serietagning och rejälare hus som fungerar bättre med stor och tung optik. XXXD är smidigare och lättare och har lika bra bildkvallité till ett lägre pris.
StefanN
Aktiv medlem
Sen sägs det att XXXD är leksakskameror då de saknar topp-display.XXD eller XXXD ? XXD har bättre AF, snabbare serietagning och rejälare hus som fungerar bättre med stor och tung optik. XXXD är smidigare och lättare och har lika bra bildkvallité till ett lägre pris.
Zeeke71
Aktiv medlem
Om man ska prata prisvärdhet så bör man nämna Pentax K20d tycker jag,den hamnar nog mellan 500d och 50d i annvändarvänlighet men då jag tidigare fotat med 40d och tycker att Pentaxen är roligare att använda(kan inte riktigt förklara varför)så ser jag den som mer prisvärd än de båda. Vädertätad,stabbillisering i hus,bra kittobjektiv...
/Sverker
/Sverker
Senast ändrad:
bengt-re
Aktiv medlem
Sen sägs det att XXXD är leksakskameror då de saknar topp-display.
Det är åsikt mer än fakta - personligen älskar jag toppdisplayen, men vad tusan - det går bra utan också. Jag anser att XXD har en stor fördel med sina förinställningslägen, toppdisplay och rejälare hus, men kan samtidigt ibland gilla det mindre huseet just för lägre vikt och mindre format. Därför jag har ett XXXD och ett XXD hus också så kan man välja vad som passar bäst
Betacam_SP
Aktiv medlem
Ja, som rubriken lyder och då närmast med begreppet "prisvärdhet" i fokus (det som amerikanarna kallar "most bang for the buck".
Sekundär följdfråga: Kan 450d eller 40d blanda sig i leken (prisvärdheten)?
Tankar, funderingar, fakta - allt är välkommet...
Jag skulle vilja säga eos 50d... Äger en sådan. Den är suverän. Ngt den har som 500d saknar är AF-microjustering plus den snabba serietagningen. Den har ett ergonomiskt grepp osv..
JoBac
Aktiv medlem
Om det är så jag endast har små minneskort känns 40D bättre. Slipper radera lika många bilder om några alls...50D gentemot 40D så är det displayen som är skillnaden - kör du mycket macro eller har små minneskort så du måste radera halvdana bilder "på stan" så kan den vara guld värd, annars finns det ingen orsak att lägga mer pengar.