Annons

Canon 400D, vilket objektiv skall bli mitt nästa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Shinobi

Medlem
Hej,

Har sökt och hittat ett helt gäng olika svar som inte gör det lättare i mitt val då man läser lika mycket positivt som negativt om olika gluggar. Frågan är väl då om de negativa åsikterna är från folk med väldigt dyr utrustning och van vid den standarden?

Hur som helst så köpte jag en beggad 400D med standard-gluggen och jag köpte senare en beggad Sigma DC 18-200 utan bildstabilisering. Jag blev dessvärre inte speciellt nöjd med detta objektiv och har sålt det vidare och letar nu efter ett som jag hoppas kunna ha längre tid än ett par månader...

Det jag fotar är mest min familj och ibland tar jag med kameran på tävlingar (skytte). Jag önskar helst slippa släpa runt en massa bråte och hoppas då hitta ett bra all-round objektiv.

Jag har klämt lite på Canons 18-200 IS samt 28-200 USM men inte haft möjlighet att testköra dem. Troligen kommer jag inte ha med mig kameran på någon solsemester men jag vill dock ha en ok zoom-möjlighet. Har jag snöat in mig för mycket i vidvinkel-biten eller skulle jag nöja mig med ett 50 eller 70 som lägsta?

Så, vad har ni för klockrena tips på objektiv för max 5500kr som ni tror skulle kunna uppfylla mina önskemål?

Stort tack på förhand
//Andreas
 
Jag har ett Canon EF 70-200mm f/4L IS USM som är underbart skarpt. Tycker jag klarar mig rätt bra med det i många situationer, dock är det lite klumpigt om du skall ha med det på resor mm. Men det blir väl alla större zoomobjektiv

EDIT; Kostar lite mer än 5500, men ett utan IS finns säkert att få tag på till ditt maxpris.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.