Annons

Canon 400D eller Sony DSLR-A100?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för ditt svar. Som jag ovan skrivit lutar det starkt mot Sonyn. Vet du om min gamla blixt SUNPAK MZ440AF-MX passar till sonyn? Den hade jag till Minoltan.

Vilka objekriv har du till din sony?

Kolla in Jespers funderingar kring A100, jag var själv sugen på den men förseningar vi frisläppandet gjorde att jag gick på Canon EOS 30D istället. Visserligen upp en 'klass' men jag ville ha vissa egenskaper också.

http://www.fotosidan.se/cldoc/6833.htm

Jespers åsikt om brushantering är rätt allvarlig, att det blir såpass mycket brus vid ISO 400 är inte acceptabelt för mig. Jag fotar ganska ofta i mörka omständigheter så för mig är bra brushantering viktig. Nu kommer jag säkert att bli grillad av alla som älskar Sony'n men för min del så vill jag inte hålla på och köra neatimage eller andra program.

Har kvar litegrann av det där att en bild är 'färdig' fastän den naturligtvis inte är det i vår digitala ålder. Visst har jag ändrat nivåer och allt möjligt i PS men...ja...ni vet. Bra bilder är liksom färdiga från början. :)

wsaar skrev:

Det är väl bara Pentax som påstått det? Popular Photography tyckte inte att bildstabilisering i K100D var lika bra som den i A100, och Sonyns stabilisering fick bättre resultat än Pentax i testet av Foto Magazin (dock var det nog K10D man jämförde med).

Jag har för mig att jag läste i någon test att Sonyn bara fick 3/10 skapa bilder på nån längre slutar tid (minns inte vad) medans K100 fick mer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar