Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 350d & OS X

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasji

Ny medlem
Hej

Använder Mac Os x 10.3.7 och får inte igång EOS Capture. Image Browser känner inte igen kameran så jag kan inte importera därifrån (men det går från Iphoto så jag har inte kopplat fel). Har photoshop CS men verkar inte som RAW konvertering är möjligt med 350d än eller är det bara jag som inte har någon koll.

Några som använder OS X och 350d?
 
Jag hade samma problem med OS X 10.3.8 först, men det försvann sen. Förmodligen efter att jag startat om datorn. Nu har den funkat utan problem i flera dagar. Kameran har jag inställd i "PTP/Skriv ut".
När jag kopplar in kameran hoppar iPhoto upp, men då avslutar jag bara det och startar Image Browser.

RAW-pluginen till Photoshop klarar inte filerna från 350D än. Man får vänta på en uppdatering from Adobe.

Jag tycker de olika verktygen som Canon knåpat ihop var lite röriga, det tog en stund att lista ut vilket program som gjorde vad. Men de funkar bra i alla fall.
 
Anders: Om du går in i programmet "bildinsamling" så kan du välja "image browser" istället för iPhoto som standardapplikation. Då slipper du att göra manövern manuellt.

Bildinsamling är ett program värt att utforska.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.