hannastahl
Aktiv medlem
Jag har för tillfället en Nikon d40 med kitobjektiv + 35mm/1.8-objektiv, men har haft denna snart två år nu och vill byta upp mig, tänkte passa på i början av sommaren, helst innan 19 juni då jag ska fota min kusins bröllop (och ja, jag har läst om detta - det är en gaaalen press, ska ha reservkameror och helst hundra extrabatterier och allt sånt, men det var paret som frågade mig - de vet att jag har en simpel d40 och jag frågade om de var säkra på att lämna ett sånt ansvar till mig, men de visste själv hur de ville stå, jag behövde bara rikta kameran och knäppa, i princip... Nej, men det är ett liiiitet bröllop med de närmaste och de förväntar sig ingen mästerfotograf).
Min lillasyster vill köpa d40n av mig, vilket är skönt, men jag är trots allt fattig ungdom och kan inte göra av med ALLA besparingar innan sommaren ens börjat, så jag ligger ju på en liten budget. Då upptäckte jag en annons på en Canon 30d för rimligt pris i min hemkommun, vilket lät helt klockrent.
Frågan är, är 30d en bra uppgradering? Duger den? Klarar jag mig med den ett tag framöver? Jag har tidigare varit ute efter en nikon d5000 eller canon 40d, men när jag läste om denna kände jag att jag bara var tvungen att fråga någon kunnig inom ämnet.
Tack på förhand!
Min lillasyster vill köpa d40n av mig, vilket är skönt, men jag är trots allt fattig ungdom och kan inte göra av med ALLA besparingar innan sommaren ens börjat, så jag ligger ju på en liten budget. Då upptäckte jag en annons på en Canon 30d för rimligt pris i min hemkommun, vilket lät helt klockrent.
Frågan är, är 30d en bra uppgradering? Duger den? Klarar jag mig med den ett tag framöver? Jag har tidigare varit ute efter en nikon d5000 eller canon 40d, men när jag läste om denna kände jag att jag bara var tvungen att fråga någon kunnig inom ämnet.
Tack på förhand!