Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 30D, Vilken butik?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johniie

Medlem
Jag har äntligen bestämt mig för att beställa en Eos 30D och en 17-85 glugg. Mitt lilla dilemma är bara att jag inte kan bestämma mig vart jag ska beställa den. Det står nog mellan CyberPhoto och Zebra Media.

Zebra är väldigt billiga och har fått otroligt bra kommentarer angående sin service och sitt pris.
Men deras hemsida gör mig osäker, den ser så lågbudget ut. Vad ska man tro? Dessutom vet jag inte hur deras policy är om något skulle strula.

CyberPhoto dock vet jag att det är säkert och bra, även om deras priser är lite högre. Men vad ska man ta, undrar man?

Har ni några tips? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=132418
 
Jag har köpt hur mycket som helst hos Zebra, nu senast en 30D. En gång blev det fel, då fick jag fel minneskort. Men det ordnade de snabbare än kvickt.
 
Hemsidan är lite B, men annars är de snabbast och billigast. Reklamerade ett minneskort en gång, fick ett nytt med vändande post utan diskussion. Cyberphoto är också jättebra med tekniskt kunnig personal, men lite dyrare och långsammare, tar en dag extra även om de har det på hyllan.
Verkar som de lämnar sina paket till posten efter att "sista bussen gått" iaf har det blivit så för mig alla gånger.
Alltså handlar jag på Zebra om inte särskilda skäl föreligger.
 
Expertpriset, som är 1500 billigare är med Canons fantastiska 18-55:a medan Zebras pris är med 17-85:an.
Alltså är Zebra som vanligt tokbilliga.
Men det var bra att du uppmärksammade detta, ibland händer det, som de säger på reklamen;)
 
tack för alla svar! Jag känner nu att jag litar mer på Zebra, så jag beställer den nog där nu tillsammans med ett Batterigrepp.


Tack!
 
Jag bor i närheten av Zebramedia och åker till deras lager för att handla med jämna mellanrum.
Dvs jag träffar de som jobbar där.
Säger bara att de är helt suveräna.

Ok, hemsidan är väl inte den flashigaste men den fyller sitt syfte.
Jag föreslår att du ringer så får du en personlig uppfattning.

Lycka till!!
 
Johniie skrev:
tack för alla svar! Jag känner nu att jag litar mer på Zebra, så jag beställer den nog där nu tillsammans med ett Batterigrepp.
Bara så att du inte missat det: du får ingen svensk handbok från Zebramedia, bara tysk.

Jag skulle nog också först kolla upp hur Canon ställer sig till Cashback på en gråimporterad kamera också så att det inte strular.

Kanske köp direkt från Pixass eller någon annan tysk butik är ett alternativ? Det kan bli billigare och då skall cashback fungera.
 
Gråimporterade kameror får man cashback på. Finns många trådar om detta. Jag fick det på min 20D jag köpte från Zebra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.