Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 30D i en väska

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det ngn som kan hjälpa mig. Jag har en Canon 30D, 17-85mm obj och en Speedlite 430 blixt. Skall snart ut på semester och jag letar efter en liten AW väska som skall kunna innehålla ovanstående prylar. Är det ngn annan som har löst sina packningsproblem så tar jag gärna emot tips.

Husvagnsgolfaren skrev:
Är det ngn som kan hjälpa mig. Jag har en Canon 30D, 17-85mm obj och en Speedlite 430 blixt. Skall snart ut på semester och jag letar efter en liten AW väska som skall kunna innehålla ovanstående prylar. Är det ngn annan som har löst sina packningsproblem så tar jag gärna emot tips.

Skulle vara trevligt om batterigreppet får plats

En lite mindre modell av ryggsäck, kan det vara nåt?

I så fall skulle jag nog tipsa om den här:
http://www.scandinavianphoto.se/?45148
Pris: 950 kr

Här kan du se lite mer av väskan:
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Mini_Trekker_AW.aspx

Det finns en som heter micro trekker också, som är ännu mindre och kanske räcker.
http://www.scandinavianphoto.se/?45105
Pris: 595 kr

Här kan du se lite mer av den väskan:
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/classic/Micro_Trekker_100.aspx

Lycka till och ha det så fint på resan!

Husvagnsgolfaren skrev:
Lowepro Stealth Reporter AW 100 borde vara väskan för dig. En professionell väska med dubbla regnskydd, sydd med dubbla sömmar. En mycket fin axelväska. Jag har själv AW 200.

Slingshot

Har du tittat på Slingshot-varianterna?
Jag har samma utrustning som du och AW-100 rymmer
30D + 17-85:an plus ett extra objektiv samt blixt! Dessutom lätt att få fram kameran snabbt!

Varför inte LowePro Top Load Zoom 1.
Jag använder den och får plats med en EOS10D med batterigepp och en stadig zoom (17-40/4L eller 24-70/2.8L). Det är lite trångt med greppet men det går, utan grepp är det rymligt.
mvh

...Ähhm, det blir svårt att få ner blixten förstås, sorry, missade det.

Bilagor

• 110242[1].jpg
    110242[1].jpg
    7.5 KB · Visningar: 808
Husvagnsgolfaren skrev:
Ja,blixten är ju ngt som man vill ha med. Jag hittade ngr Tamrac väskor. är dom vattentäta?
Vattentät eller inte är väl en definitionsfråga, men jag skulle inte vilja doppa min Tamrac Pro 8 i sjön. Däremot så tror jag att den kan stå emot en hel del regn i alla fall. Så här står det i brochyren:
"Constructed of strong 900D PolyTek^TM with two waterproof coatings. Lined with smooth nylon. Fully foam-padded with thick, high density closed-cell foam. bla bla... ".

Jag är helnöjd med Tamrac Pro 8 - rymlig och praktisk, och samtidigt tillräckligt liten för att kunna packas ner i en sportbag t.ex.

Husvagnsgolfaren skrev:
Nu har jag fastnat för 2 väskor:
"Lowe Pro NOVA 3 AW" eller "LowePro Väska Stealth Reporter D200 AW". Nu gäller det bara att bestämma sig.
Räcker inte stealth reporter 100 AW. Jag har själv 200 AW men tycker inte det är någon direkt liten väska. Kolla upp 100 modellen innan du bestämmer dig. Annar så är stelth reporter-serien väldigt välgjorda väskor.

Då var det klart. Det blev en LowePro Väska Stealth Reporter D200 AW. Jag är mycket nöjd. fick dock vrida kameran 90grader pga batterigreppet. Tack skall ni ha för er hjälp i valet.

Re: Re: Canon 30D i en väska

paul innergård skrev:
Lowepro Stealth Reporter AW 100 borde vara väskan för dig. En professionell väska med dubbla regnskydd, sydd med dubbla sömmar. En mycket fin axelväska. Jag har själv AW 200.
Hej hopp!

Blåser liv i en gammal tråd istället för att fråga i en ny. Min fråga är till Paul:

Hur mycket rymmer du i din AW200? Är väldigt sugen på en reporterväska men kan inte bestämma mig för vilken modell (AW 200 eller AW 300).

Mvh/Pär

Någon annan som har erfarenhet av Lowepro Stealth Reporter D200 AW/D300 AW? För nackdelar? Hur mycket rymmer man i dem? Den är för mig just nu det hetaste alternativet då den verkar lite mer flexibel och behändigare än Nova-serien.

Alla tips/åsikter är välkomna! :)

Mvh/Pär

Väskan har fungerat ypperligt när jag varit iväg i Thailand. Då hade jag med mig i väskan. Canon 30D med batterigrepp + 17-85 med motljusskydd+ 70-300 med motljusskydd + blixt 430 + Canon ixus + 12 extra baterier i fodral + plånbok. Hemma vid så packade jag även ner min Olympus C5050. Väskans inbyggda regnskydd fungerade bra. Dock kunde jag ej använda toppmatningen för att ta ut kameran då kamera med batterigrepp var för stort. Ixusen o plånbok kunde med lätthet tas ut den vägen. Canon väska tycker jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar