Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 300D vs nya 350

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: 350d billigare!

pointzero skrev:
350d är ju billigare än 300d. Och om nu 350d är snabbare och har fler inställningsmöjligheter är det väl självklar vilken man köper. Huset till en 350d kostar 7500kr på www.jmedata.se och 300d kostar 8700kr. Lite konstigt man tycker ju att 300d borde vara bättre då!

EOS 300D (svart) med 18-55 /3,5-5,6 USM (ja, faktiskt!) och batterigrepp kostar 6990:- inkl. moms på Hegethorns nu. Rätt bra pris!

Omnicolor skrev:
350d är en mycket snabbare kamera

Det får man ju hoppas. Har egentligen inte kollat på hur snabba entry-level DSLRerna (300D, D70, E300 etc) egentligen är, men kollade ikväll och blev uppriktigt sagt väldigt förvånad. Jag trodde de skulle vara snabba? Snabbhetsargumentet i DSLRernas kamp mot kompakterna är uppenbarligen dött, utom vad gäller skrivtider. Långa fokustider, långa slutarfördröjningar och bara sådär halvbra uppstartstider.

Mitt svar till frågeställaren blir därför: jag tror du blir besviken om du köper 300D. 350D lär rimligtvis vara en betydligt snabbare kamera, mer i klass med en hyfsad analog SLR.

Jag hade äran att få prova en D2H igårkväll och _den_ var snabb...

300D är en bra kamera, men jag tror inte den kan stå emot 350d.
Jag har fotat en del med 300d och är lite besviken över hur långsam den är i seriebildstagningen och i uppstarten.
Jag provade 350D idag och det är en väldig skillnad i både serietagningen, fokuseringen och uppstarten.
Jag han inte ens sätta ögat till sökaren innan kameran hade startat.
Och det skiljer bara ca 1000 kr i pris.

För mig är det ingen tvekan, 350D är ett självklart val.

Mvh Hampus Lundgren

hur är objektivet som följer med? jag tänkte köpa ett macroobjektiv till men jag har inte en aning om vad jag ska ha :p hur stor skillnad är det i autofokuseringen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar