Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon 300D vs canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett annat objektiv som kunde vara värt att beakta är Canon EF 50/1,8 II. 50 mm fast brännvidd vilket blir kort tele på 300D/350D, men det är billigt, ljusstarkt och skarpt. Med bländare 1,8 kan man få kort skärpedjup.

Jag har tillfälle att köpa en canon eos 300D + Originalobjektivet EF-s 18-55mm + minneskort, väska, batteri

eller en

Canon eos 350D + EF 35-70 F3.5-4.5 + bg-e3 och bateri men utan väska och minneskort.

dom kostar ungefär lika bara några hundra i mellanskillnad men vilken är bäst?

350D är klart utvecklad och faktist en riktigt bra kamera än idag. Jag har en som backup kamera och den tar fortfarande bra bilder och känns skapligt modern om man bortser ifrån skärmen som är tämligen dålig på den, men sak samma bara att sortera korten hemma vid datorn istället.

AF har en del problem på 350D, men med normala objektiv och inte i för mycket mörker så presterar den klart godkänt. 40D är bättre helt klart, men det är en annan kamera - i gott ljus och bländare 4 eller större så märker man ingen skillnad annat än i hastighet. Dock är af enligt mitt subjektiva tyckande bra mycket bättre i 350D än vad den var i 300D, men jag har inte testat så mycket att jag vågar stå för det påståendet.

350D är snabbare och piggare än 300D och inte lika ful heller :)

350D är klart utvecklad och faktist en riktigt bra kamera än idag. Jag har en som backup kamera och den tar fortfarande bra bilder och känns skapligt modern om man bortser ifrån skärmen som är tämligen dålig på den, men sak samma bara att sortera korten hemma vid datorn istället.

AF har en del problem på 350D, men med normala objektiv och inte i för mycket mörker så presterar den klart godkänt. 40D är bättre helt klart, men det är en annan kamera - i gott ljus och bländare 4 eller större så märker man ingen skillnad annat än i hastighet. Dock är af enligt mitt subjektiva tyckande bra mycket bättre i 350D än vad den var i 300D, men jag har inte testat så mycket att jag vågar stå för det påståendet.

350D är snabbare och piggare än 300D och inte lika ful heller :)

hehe okej av det jag förstog så verkar 350'n bättre helt enkelt=)

Ett annat objektiv som kunde vara värt att beakta är Canon EF 50/1,8 II. 50 mm fast brännvidd vilket blir kort tele på 300D/350D, men det är billigt, ljusstarkt och skarpt. Med bländare 1,8 kan man få kort skärpedjup.

kanske skaffar mig ett fast objektiv senare om intresset håller i sig=)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar