Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 300D - hackuppdatering?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hack filen och originalfilen från canaon har samma namn "E3kr111.fir" och du behöver bara byta ut canons originalfil mot hacket i installationskatalogen så kan du installera utan kortläsare.

Mvh, Ulf

Någon som inte lyckats...

... uppdatera sin 300D med det ryska hacket - mer än jag??
Kan det vara så att det har lagts till en spärr i originalprogramvaran (kameran köpt ca 20/10), eller är det "operatörsknutet"?

Har nu gjort flera försök med olika filer - bl.a. en som funkat på en forummedlems kamera, men jag når samma resultet hela tiden:
-- Efter att ha kopierat över filen till minneskortet,
--- startat kameran,
---- svarat ja på frågan om uppdatering,
----- händer det inget mera än att texten "re-writing firmware" kommer upp och
------ den liggande "barometern" förblir tom och innehållslös!
-------Kameran svarar inte på några kommando, med mindre än att batteriet tas ut.

Trodde jag kunde det där med att kopiera över till annan enhet osv, efter att ha arbetat ca 20 år med datorer... Bl.a. på den tiden det fanns något som hette DOS!

Jadu Lars, DOS är ju det som finns i 300D:n också =) tyvärr har jag ingen aning om vad felet kan vara men jag hade också tänkt ge mig på att uppgradera till det ryska hacket så småningom. Kan ju berätta hur det gick när jag nu gör det.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto