Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon 300/4 med 2x konverter
- Trådstartare Paulo
- Start datum
acke
Avslutat medlemskap
Jag har bara provat 300/4 med 1,4x-konvertern, och den kombinationen funkar riktigt bra redan på full öppning. Inte så konstigt kanske, eftersom både gluggen och konvertern håller erkänt bra kvalité.
Jag tror säkert att 2x-konvertern ger bra resultat, men den låga ljusstyrkan kan ju i sig skapa problem, som du säkert vet.
Jag tror säkert att 2x-konvertern ger bra resultat, men den låga ljusstyrkan kan ju i sig skapa problem, som du säkert vet.
pettersson
Aktiv medlem
Wohoo!!! Ackelid avslöjar sig gällande sin fotoutrustning! He, he... Eller har du avslöjat dig tidigare och det är jag som inte hänger med?
Annars brukar ju utrustning vara typ: ja, kamera e.t.c.
Andreas.
Annars brukar ju utrustning vara typ: ja, kamera e.t.c.
Andreas.
Tonyeagle
Aktiv medlem
funkar bra-ibland
Hej hopp! Kombinationen du har funkar bra så till vida att du lyckas fokusera och hålla paketet stilla (du kanske kör med stativ?). Problemet är, i alla fall för mig som har ett hus med fast sökarskiva(eos 100), att det är svårt att fokusera skarpt. Jag ska köpa ett eos 3-hus så att jag kommer ifrån problemet. På 3:an så funkar autofokusen med nämnda kombination! Jag hoppas att det även finns sökarskivor som är gjorda för manuellt fokuserande till denna kamera. Till min tidigare Nikonutrustning så fanns att köpa en specialsökarskiva (Internscreen) som var helt underbar och nästan omöjlig att fokusera fel med.Har även 1,4 konv och det funkar suveränt.
Hej hopp! Kombinationen du har funkar bra så till vida att du lyckas fokusera och hålla paketet stilla (du kanske kör med stativ?). Problemet är, i alla fall för mig som har ett hus med fast sökarskiva(eos 100), att det är svårt att fokusera skarpt. Jag ska köpa ett eos 3-hus så att jag kommer ifrån problemet. På 3:an så funkar autofokusen med nämnda kombination! Jag hoppas att det även finns sökarskivor som är gjorda för manuellt fokuserande till denna kamera. Till min tidigare Nikonutrustning så fanns att köpa en specialsökarskiva (Internscreen) som var helt underbar och nästan omöjlig att fokusera fel med.Har även 1,4 konv och det funkar suveränt.
Senast ändrad: