Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 300/4 IS + extender eller 400/5,6

Produkter
(logga in för att koppla)
Martin F skrev:
Aaaaaargh!! ;-)
Även jag sliter mitt hår av grubblerier angående detta objektivval.

Jag har ett 70-200/4L, men vill komma "lite närmare" fåglar och andra skygga djur. Det som lockar med 300+1.4x är flexibiliteten och framförallt IS:en. Dessutom känns närgränsen på 400:at lite lurig. Å andra sidan har jag ju redan upp till 200mm så 400 känns som en naturligare komplettering.

ååååh, dessa val... :)
Enkelt!
Sälj ditt 70-200 och köp ett 100-400. Då har du flexibilitet och IS och bildkvalitet för ungefär samma pengar. Med bra närgräns...

Warbird skrev:
Enkelt!
Sälj ditt 70-200 och köp ett 100-400. Då har du flexibilitet och IS och bildkvalitet för ungefär samma pengar. Med bra närgräns...

Jaa! Äntligen har jag bestämt mig efter säkert minst ett års funderande och en del testande. Skall hämta mitt 100-400mm i morgon och det skall bli himla roligt att få lite räckvidd, IS och hyfsad närgräns. Dessutom kompakt att bära med sig i väskan. Skärpan räcker bra, med 400mm utan IS blir det ingen skärpa alls om jag inte använder stativ. Mitt 200mm 2.8 har varit lätt och bra samt funkat fint med 1,4 x konverter men nån IS blir det ju inte och jag fotar enbart handhållet eller med monopod. Är därför till salu nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar