Annons

canon 24-105 f/4L IS på en 450D.

Produkter
(logga in för att koppla)
?

Momsen på objektiv är allt 25%, frakten kanske är några hundra och sedan kommer det även moms på denna kostnaden. Och om jag inte minns fel så tillkommer en tullavgift på någon 100-lapp.

Jag tror inte att du tjänar något om jag ska vara helt ärlig.

Men han skulle väl köpa den i Thailand över disk. Varför skulle det bli moms då?

Bara sätt optiken på kamerahuset och släng kartongen så slipper du förmodligen alla kostnader utöver inköpspriset!
 
Men han skulle väl köpa den i Thailand över disk. Varför skulle det bli moms då?

Det är väl så att postorderpriser (t.ex. alla objektiv från Kina på hela e-bay) inte inkluderar lokal moms (och ev. skatt) eftersom varorna exporteras.

Sen kan påläggen i Thailand vara mindre givetvis, men jag tror inte du får samma pris över disk som på postorder/export.
 
Vet inte vad detta skulle gå på i Thailand, men i grannlandet går det på (utan att ens försöka pruta) 960 USD vilket idag är 7 693:- vilket ändå får anses vara ett helt okej pris. Har vart i Kambodja länge, och har nog alltid tyckt att priser i Thailand ligger lite lägre. Så kan nog finnas ännu billigare där om man vet var man skall leta.
 
Den som söker har finnar!

Den finns i storbritannien för 7900 (+ ett par hundra i frakt).
Kanske värt att tänka på?
Här är länken.

Vilken skojjig pund/kronkurs använde du? :)

Priset blir drygt 8700:- + frakt. Och om jag inte minns fel så tar warehouse 500:- i nån slags enhetsfrakt till Sverige. Alltså drygt 9200:- totalt.

Då skulle jag nog hellre köpa ett över disk hos Japan Photo i Sverige f. 9990:-.
 
Vilken skojjig pund/kronkurs använde du? :)

Priset blir drygt 8700:- + frakt. Och om jag inte minns fel så tar warehouse 500:- i nån slags enhetsfrakt till Sverige. Alltså drygt 9200:- totalt.

Då skulle jag nog hellre köpa ett över disk hos Japan Photo i Sverige f. 9990:-.

Well. Jag var i Storbritannien förra veckan o hämtade hem min 450D. 11,10 låg punden på då. Lär väl inte ha ändrats så mkt...

EDIT: Såg nu att punden har gjort ett riktigt lyft. Den ligger över 12 nu. Vilken bra timing för mig. Har inte skickat efter min cashback än :D.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.