ANNONS
Annons

Canon 20d Problem

Produkter
(logga in för att koppla)

j0lt

Medlem
Hej ni fotomaniacs.
Jag har just köpt min eos 20d begagnat men säljaren hade tappat bort skivan med drivrutiner/mjukvara till kameran så då undrar jag hur man kan fixa det på annat sätt? Nu kan jag inte lägga in bilder på datorn, så nu är jag lite fundersam på hur jag ska göra. Minneskortläsare ska funka men det är inget alternativ för min del. Tacksam för snabba svar
Med vänliga hälsningar Simon-Petter Broman

Gummilocket till 20D där man kopplar in sladden brukar vara lite svår att få igen, men det kanske går smidigt när man fått erfarenhet. Jag tror att av den anledningen använder många minneskortsläsare, plus att det sliter inte på batteriet samt går snabbare. Kostar bara ett par hundra. Ibland dyker kameran upp som eget minne utan hjälp av drivrutiner, antar att du provat.

Haha det finns ett enkelt svar till den frågan. Jag har inte några mer pengar att tillgå just för tillfället, så det skulle vara skönt att kunna föra in sina bilder på datorn utan att behöva köpa något "extra".

Dra ihop en ölfest för polarna till helgen. Se till att de dricker riktigt mycket. Spring på Ica dagen efter och panta alla burkar...

Ca 200 burkar = en kortläsare :)

Om du kör Windows, gå då in under menyn (på kameran) och leta efter "Kommunikation" (Finns under de "gula" alternativen), ändra detta val till "PTP" då kan du ladda ner bilder utan särskilda drivrutiner.

j0lt skrev:
så det skulle vara skönt att kunna föra in sina bilder på datorn utan att behöva köpa något "extra".

Gillar du att titta på när filer flyttas så, men skaffar du en kortläsare så går det snabbare och flytta över, eftersom 20D'n har bara USB 1.1, en kortläsare är 4 gånger så snabb.

Bara ett litet inflik...

/David

Ett problem med att ladda ner Canons programuppdateringar är att de är just uppdateringar. De kräver att man redan har installerat från CD:n. Ett sätt att gå runt detta hittar du här.

/Per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar