ANNONS
Annons

Canon 1D mk II vs Canon 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

Vingklipt ängel

Aktiv medlem
Jag funderar på en ny kamera och brottas lite med tanken på vad jag skall köpa. En bättre begangnad yrkesnkamera typ mark II eller en ny kamera typ eos 50d.

Har någon några funderande infallsvinklar så får ni gärna dela dem med er. Jag fotar mycket djur så jag är uppe tidigt på morgonen och sent på kvällen och vill ha en kamera med nsabb säker autofokus.

Väl mött med diskussioner.
Henrik

Tittar man på din sida här på FS ser det ut som om du redan har en 1D mk 2?!?

Annars kanske det finns anledning att vänta och se vad Canon presenterar nästa vecka. Allt tyder på att det kommer en eller ett par nya dslr-modeller.

Tittar man på din sida här på FS ser det ut som om du redan har en 1D mk 2?!?

Annars kanske det finns anledning att vänta och se vad Canon presenterar nästa vecka. Allt tyder på att det kommer en eller ett par nya dslr-modeller.

Hej Erland !

Jo det stämmer jag har en Eos mk II redan nu. Men jag har börjat fundera på en efter följare. den har lite problem ,främst med min sigma 300 2.8, att hitta skärpan. det blir ofta bak eller fram fokusering. Det är som regel i dåligt väder och vid svåra ljusförhållanden.
Har du någon liknande erfarenhet ?
Har du någon nys om vad som är på G.
Henrik

Det ryktas ju om en modell "7D" som ska ha aps-c-sensor men i övrigt mer "professionella" specar än t ex 50D, dvs snabbare, ännu bättre AF-system, dubbla minneskort osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar