Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 10d

Produkter
(logga in för att koppla)

SebastianL

Avslutat medlemskap
Hej!

Är det någon som vet om man kan uppdatera kamerans programvara själv. Eller om man måste lämna kameran på service för att göra detta.

Vänliga hälsningar,
Sebastian Lindberg
 
Jag har sett en beskrivning på Canons hemsida att man kan uppdatera firmware själv. Man laddar ner en fil och lägger den på minneskortet så uppdaterar kameran sig själv. Sök på Canons hemsida.
 
Antingen gör du så, eller så skickar man över uppdateringen via kabel med hjälp av EOS Utility.

Under förutsättning att det är en spegelreflex, förstås. Hur man gör med kompakterna vet jag inte.
 
Hej,

Nu är kameran uppdaterad med senaste versionen. Allt fanns på Canons hemsida.

Tack för tipsen.

Vänliga hälsningar,
Sebastian Lindberg
 
Hej,

Jag vet inte exakt vilka skillnader det blev då jag gick från version 1.0.0. Vad jag kan utläsa på Canons hemsidor så har det levererats några versioner före den senaste som jag installerade, version 2.0.1.

Det enda jag hittar är lite små skillnader mellan version 2.0.0 och 2.0.1. Finns att läsa på http://web.canon.jp/imaging/EOS10D/10D_firmware-e.html.

Är det någon som hittar någon länkt till skillnaderna mellan 1.0.0 och högre så skulle det vara kul att läsa.

Vänliga hälsningar,
Sebastian Lindberg
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.