Annons

Canon 10D med problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Årjäng

Aktiv medlem
Efter att ha köpt en canon 10 d för två veckor sen och tagit några bilder så har jag hittat ett fel på kameran. Den lägger på en slags dimma på alla bilder. Ringer Scandinavian photo för att få råd. Svsret blir ring Canon. Ringer Canon support och får där reda på att min kamera ska in. Helt ok för min del... men 6 - 7 veckors leveranstid för att få tillbaka min kamera som bara är två veckor gamal. Ska man behöva vänta så länge på en service ? Någon annan som har stött på ett sådant fel ? Eller en annan lösning ?

Inte felet, men dock leveranstiden..
Canon service verkar ha mycket att göra, tog ca 12 veckor för dom att fixa min 10D.. Var iofs över Jul/nyår men ändå. Köpte en A80 så jag kunde ta lite bilder på familjen under julen..

Dom har en VIP kö också, om du är Canon Proffesional Photographer (eller vad det heter) fast för att bli det måste du äga lite fler kameror och några tuffa objektiv..

Testa att prata med Scandinavian igen, du kan ju säga att kameran är Dead On Arival (DOA) om den har betett sig lika hela tiden.. Det kan ju möjligen gå snabbare att ta reparationen via dom..

ANNONS