Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 10d, 20d

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad jag vet finns det inget säkert sätt.
Bilderna man tar numreras ju, men det "räkneverket" lär gå att manipulera ganska lätt genom att ändra på minneskortet.
 
Varför?

Arne S skrev:
Vad jag vet finns det inget säkert sätt.
Bilderna man tar numreras ju, men det "räkneverket" lär gå att manipulera ganska lätt genom att ändra på minneskortet.
Men varför lagras inte uppgiften i kameran, är väl lika viktigt som att veta miltalet på en bil när man köper beg.
 
Re: Varför?

Kenand skrev:
Men varför lagras inte uppgiften i kameran, är väl lika viktigt som att veta miltalet på en bil när man köper beg.

Håller med fullständigt!! Tycker det hade varit en utmärkt funktion.

Den kanske finns så att en verkstad kan ta fram den? Någon som vet?
 
Verkstad kan

Som sagt, det finns många trådar om detta men visst kan en verkstad kolla det. Stockholms centralservice kollade min förra 10D i samband med en justering, att skicka till verkstad endast för att kolla antalet exponeringar rekommenderas inte.
 
Re: Varför?

Kenand skrev:
Men varför lagras inte uppgiften i kameran, är väl lika viktigt som att veta miltalet på en bil när man köper beg.

Bilens mätare kan också manipuleras, det är ett vanligt problem med importbilar har jag förstått.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.