Annons

Canon 1000FN analog

Produkter
(logga in för att koppla)

everdark

Avslutat medlemskap
Jag fick med mig 2 rullar svartvit film (Profilm, ASA4000, TMY400) och jag stoppar in första rullen i kameran och den skall börja rulla filmen till rätt läge men vad som istället händer är att det låter som den rullar men istället tror jag den rullar åt fel håll och min filmtub blir lika stängd som när det är dags för framkallning, och menyn på den blinkar med symbolen att det är dags att byta rulle på den.

Någon som har något bra förslag? Jag hittar ingen info om detta problem när jag söker på google.
 
Canon EOS 1000 börjar med att spola ut hela filmen på upptagningsrullen. Sen drar den in filmen i kassetten efter varje bild man tar. När sista bilden är tagen drar den in hela filmen i kassetten.

Fördelen är att om man av misstag öppnar bakstycket så blir bara den oexponerade filmen förstörd. Alla tagna bilder (utom en) ligger ju inne i filmkassetten.
 
Jag tycker det låter som om du inte har laddat filmen på rätt sätt. Om inte kameran får grepp om filmen så att den kan spola upp den så försöker den ett tag och sedan blinkar den med filmsymbolen för att indikera att det är fel laddat. Kolla i manualen så att du gör rätt när du laddar filmen.

M
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.