Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon återkallar kameror i... Asien(?)

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det har du förstås rätt i.

Plus att skillnaderna mellan tidszonerna gör att de europeiska marknadsavdelningarna fortfarande är yrvakna och kanske bara inte hunnit skriva ihop sina lokala pressmeddelanden...!?

Verkar iofs vara ett problem som främst uppkommer vid hög temperatur och luftfuktighet. Så det kanske inte är särskilt aktuellt här?

Ja, det kan du förstås ha en poäng i. ;-)

Fast Canon vet väl inte om någon tänker resa till fuktdrypande Asien med sin svenskköpta kamera?

Om kameran nu är behäftad med ett känt fabrikationsfel så ingår det ju förstås i garantin - som alla kan åberopa. Men det vore ju klart bättre av Canon att själva informera även svenska kunder INNAN felet ställer till med riktiga problem - som t.ex. förstörda semesterbilder...

CMOS vs CCD

Vad är det egentligen för skillnad på CCD och CMOS? Sorry om jag ställer en banal fråga, men jag har för mig att Canon brukar prata om CMOS fast de nu säger sig ha hittat fel på CCD:n. Är det samma sak, fast med olika namn?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar