Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Camouflage för fågelfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Såhär ser jag ut...

Jag testade mitt cammonät här om dan!
Nu valde jag inte den bästa platsen, men det visar iallafall hur det ser ut!
/Magnus

Bilagor

• dsc_2003_640_cammo.jpg
    dsc_2003_640_cammo.jpg
    76.7 KB · Visningar: 711
Ett tips om ni arbetar med cammonät är att sätta fast en lättviktspressening i nätet. Då fastnar nätet inte lika mycket i grenar och annan bråte, samt att ni får någon form av regnskydd också.

De två viktigaste sakerna att få bort när det gäller maskering är dels rörelser samt ev reflexer från linser. Men det är dessa saker som maskeringsnäten skall ta bort. Undvik även att skapa raka linjer, detta är en form som naturen inte använder sig så ofta av.

Är ni osäkra på hur bra ni syns eller inte syns be en kompis ta kort på er när ni har maskerat er.

Baracuda näten funkar bra när det gäller IR dämpning, men med tanke på priset på dessa nät och fåglars förmåga till att nyttja IR så är det inte någon idé att köpa baracudanät.

Jag börjar bli lite sugen att testa kammo. Men ekonomin är inte så stor, jag har mest kikat på

http://www.garderoben.se/produkt.php?id=319

som det länkades till ovan. Tänkte kolla om någon har det och har något att säga om det! Eller om någon har några andra tips? Har funderat att åka till öb, men jag tycker att de aldrig brukar ha såna saker...

Tommy

Jag såg nät på ÖB idag! dom brukar ha det!
Jag betalade 250kr plus frakt för ett 20kvm nät. Dock vet jag inte vart på nätet jag beställde:(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar