Annons

Camera raw

Produkter
(logga in för att koppla)

HiC

Medlem
Efter att jag fått en crash i cs3 så gjorde jag en ominstallation, Nu kan jag inte öppna en bild i camera raw. Vad kan jag göra? Hittar ingenting att installera om heller som kan tänkas vara det.

inget resultat

Trots er hjälp har jag inte fått det att fungera. Den enda gången jag får upp en bild i camera raw är när den redan är behandlad där, kan dock inte komma åt att redigera en annan bild där. Så det är ju trots allt installerat men kan inte öppna det, hittar heller inte någon exe-fil till camera raw.

Trots er hjälp har jag inte fått det att fungera. Den enda gången jag får upp en bild i camera raw är när den redan är behandlad där, kan dock inte komma åt att redigera en annan bild där. Så det är ju trots allt installerat men kan inte öppna det, hittar heller inte någon exe-fil till camera raw.

Filen heter oavsett version alltid 'Camera Raw.8bi'

Tack för snabbt svar. Den filen finns där den ska men hur gör jag om jag öppnar tex Bridge och vill öppna bilden för att redigera i Raw? Tidigare kunde jag bara högerklicka och välja "öppna i camera raw" men det finns inte längre.

Ser du bilden i Bridge, så ska du göra som jag beskrev ovan. Då ska det funka. Att du ser bilden betyder att du har rätt drivisar inne (/tillräckligt modern version som kan läsa dina RAWs). Men cashen kan vara gammal och inakutell, folder för folder. Jag får det problemet i bland om jag samtidigt har Bridge igång och laddar in nya bilder i samma directory jag tittar på.

Annars är det nåt annat fel, kanske som du är inne på, dvs att ACR försvunnit på nåt konstigt sätt. I så fall rekommenderas en total avinstallation innan du ominstallerar paketet igen.

Lutar nog mot en avinstallation och börja om från början igen. har gjort som ni sagt här men inte funkar det ändå. Men så är det ju med datorer, ibland blir man inte klok på det.

Ha ett gott nytt år!

Ett litet sista halmstrå kan vara att klicka "Updates..." i Helpmenyn, med lite tur kommer ett nyårspaket farande via nätet på det sättet.

Lycka till och Gott nytt själv! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar