Annons

Camera Raw med D70-bilder (var "Blir tokig ...!")

Produkter
(logga in för att koppla)
jandk skrev:
Ni som har D70s, får ni fram thumbnails i Bridge?
När man läser på Adobes hemsida så har ju CS2 stöd för Nikon D70. Camera Raw from. version 3.0 stöder D70

Men inte D70s, det är först 3.1 som stöder den modellen.

Stefan
 
elmfeldt skrev:
Samma hände mig, och samma lösning löste det. Om jag förstått det hela rätt så blir det så ifall man installerar Nikon prgmvaran Efter CS. Eller har jag fatta fel?

Vad är det för Nikonprogramvara ni pratar om? ...
vad gör den? ... jag har inte installerat ett dugg rörande min kamera (Nikon D70) på min dator och har heller inte haft något problem med RAW-pluggen i CS2.
 
leffep skrev:
Måste man ha CS2 för att få det att funka?

/Leif

Att få D70s filer att fungera? Just nu fungerar inte ens det. Inför varje ny kamera måste den inbyggda råkonverteraren uppdateras. Man förstår varför Adobe vill införa DNG :)

MVH/Stefan
 
Ursäkta ! Jag såg inte att tråden gällde D70. Jag har D2X, och jag får inte Camera Raw att fungera med DNG I CS.
 
leffep skrev:
Ursäkta ! Jag såg inte att tråden gällde D70. Jag har D2X, och jag får inte Camera Raw att fungera med DNG I CS.

Vilken Camera Raw-version har du? Fr o m vers 2.3 ska det fungera med DNG-filer. Kan du konvertera dina råfiler till DNG? Du behöver DNG Converter 3.1 för att du ska få det att fungera.

MVH/Stefan
 
Jag var nyss in och hämtade DNG 3,1. Och sen lade jag in Camera Raw 3_1 i filformat i Pluginmappen. Funkar ändå inte. Kan inte öppna filen står det.
Det går utmärkt att konvertera till DNG.
 
leffep skrev:
Jag var nyss in och hämtade DNG 3,1. Och sen lade jag in Camera Raw 3_1 i filformat i Pluginmappen. Funkar ändå inte. Kan inte öppna filen står det.
Det går utmärkt att konvertera till DNG.

Du kan inte använda Camera Raw 3.1 i Photoshop CS. Ta hem Camera Raw 2.4

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.