ANNONS
Annons

Camedia master 4.1 Hur fungerar det?

Produkter
(logga in för att koppla)

olmos

Medlem
Hej.

Jag har nu fått min kamera, ska ju ladda ner bilderna på datorn. Det som är problem för mig är att jag får ju ner dom till programet från kamera. Men jag hittar inte korten sen på datorn när jag ska leta upp dom i mapparna. Söker efter filer med datorn och den hittar dom, så följer jag vägen den påstår dom finns, men icke, inte en enda bild...

någon som förstår mitt problem och vet lösning??

Tacksam för svar... =)

hitta bilder

Titta i windows/application data/olympus/camedia master/album/samples/.

Där någonstans ska dina bilder ligga.

mvh
Bo

Tack för tipset men ingen lycka.. eh kan det spela roll att jag har windows 2000?
Är på jobbets dator så kan inte andra operativsystem direkt heller.. =)

nu så.. =)

Nu hittade jag det..

Kan man göra bilder man råkat ta med för bra kvalite mindre om man vill det? till en 70k ca från 1,27 MB

Göra kollage?

någon som vet hur man enkelt gör kollage? ska sälja bilen och tänkte lägga ut annons bla. vill ha en stor bild sen kunna lägga in lite fler på den bilden som ett kollage helt enkelt. Så det i slutet blir en fil., Kan ju bara ladda upp en på vissa annons sajter. Så kan man göra detta med camedia 4.1 eller behöver man något program.
har inget annat just nu, kanske finns det någon att ladda hem från nätet som är grattis som en demo el likn?

glad för tips!!

Paint shop pro är ett bra bildbehandlingsprogram som jag tror går att ladda ner från nätet "Shareware". den kan du använda till att "banta" ner bilderna i storlek även göra kollage med hjälp av lagerfunktion.

Bo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar