Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

C/Y objektiv till A7 ii

Produkter
(logga in för att koppla)

benganboy

Aktiv medlem
Hej.
Har fått hem min A7 ii och har några C/Y objektiv tele-tessar T 200/3.5, planar T 50/1.7, distagon T 28/2.8.
Är de gångbara på A7 och är de värda en adapter av bättre kvalitet.

Vad sa de då? Jag har då alltid kört billiga adaptrar från eBay på mina a7:eek:r och det har fungerat galant!

Klart att det blir en bra kombo

Var själv inne och kollade bl.a. A7 II idag på Scandinavian. Även A7II har ju 5-axlig stabilisering så det kommer att funka galant och det är ju den kamerans verkligt stora säljfördel tillsammans med den förbättrade AF:en.

De börjar krypa ner under 15 000:- nu hos enstaka ÅF med an Scandinavian själva idag låg ett par tusen högre så Per (PMD) som passat A7rII p.g.a. priset men vill ha en FF med IBIS kanske borde kolla på A7II:an istället. Men personalen på Scandinavian flaggade för erbjudanden på Fotomässan i helgen, så vi får väl se. A7rII är ju dubbelt så dyr och bortsett från sensorn så är det ju inte speciellt mycket som inte finns i A7II som finns i storebror. 4K-filmningen och en äldre traditionell sensor istället för en 42 MP BSI-sensor är väl de stora grejorna och en AF med fler fasdetekt AF-punkter. Det här är ju den första BSI FF sensorn så det är ju klart att det kostar.

Skit samma fick svar på sweclockers ett bra forum där folk hjälper till.

Folk kanske haft annat för sig under dagen och inte hunnit svara här? ;)

Zeissobjektiven till C/Y är i allmänhet mycket bra och väl värda en bra adapter (en bra adapter är inte nödvändigtvis dyr). Eftersom du redan har kameran tycker jag du ska testa!

Köpte en beg novoflex adapter i nyskick för 500:- .,har en LA-EA4 adapter och ca 15 objektiv att testa med A mount
men får bli till helgen vi är i den mörka årstiden nu mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem.
Valet av A7 ii var just ibis, har klämt och testat lite med kit objektivet så känns det väldigt bra,är nog bara batteritiden och avsaknaden av en extern laddare som som är lite på minussidan.

Valet av A7 ii var just ibis, har klämt och testat lite med kit objektivet så känns det väldigt bra,är nog bara batteritiden och avsaknaden av en extern laddare som som är lite på minussidan.

Det har de ju löst med A7R II (dubbla batterier och extern laddare medföljer), men den kostar å andra sidan lite mer ;)

Ska beställa Hähnel twin charger och ett extra batteri i kväll,A7 ii är nog max vad jag som glad amatör kan spendera på ett ff hus. Börjar bli lite mycket sony kameror nu en k/m D5D ,RX100,nex5,enA550,A77och sist A7 ii,.Har svårt att sälja av mina saker därför den stora mängden sony hus :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar