Annons

C-750 svensk meny eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Angelito

Aktiv medlem
Har nu skafat mig en Olympus C-750, och när jag skulle ändra språk till senska i kameran så hitar jag inte det bara 4 andra språk, engelska, franka, tyska och spanska. Går det inte att stäla in svensk meny eller? Måste jag instalera nåt program i datorn först för att föra över det till kameran eller? Den är köpt här i Sverige i en foto handlare här i Västerås. Vore tacksam av er andra C-750 ägare om nu kunde hjälpa mig med deta lilla problem.
 
Angelito skrev:
Har nu skafat mig en Olympus C-750, och när jag skulle ändra språk till senska i kameran så hitar jag inte det bara 4 andra språk, engelska, franka, tyska och spanska. Går det inte att stäla in svensk meny eller? .

Hej!

Jag kollade i min 750 och där har jag att välja mellan engelska, franska, tyska och japanska!

Så svenska menyer verkar inte finnas, tyvärr.
 
Tycker det är lite skumt hmmm.. nästan alla andra har väl svensk meny har jag för mig, pappa har G3 med svensk meny jag vill med ha svensk meny hehe.. det måste ju kuna gå att få svenske meny tycker jag
 
Angelito skrev:
Har nu skafat mig en Olympus C-750, och när jag skulle ändra språk till senska i kameran så hitar jag inte det bara 4 andra språk, engelska, franka, tyska och spanska. Går det inte att stäla in svensk meny eller? Måste jag instalera nåt program i datorn först för att föra över det till kameran eller? Den är köpt här i Sverige i en foto handlare här i Västerås. Vore tacksam av er andra C-750 ägare om nu kunde hjälpa mig med deta lilla problem.
Jag mailade AlfaDigi och frågade om jag inte kunde få den svenska manualen hemskickad, som stod att det skulle följa med försändelsen när jag köpte kameran.("Denna produkt är köpt av svensk leverantör med svensk manual"); Nu visade det sig att det bara var den 50-sidiga basmanualen som fanns på svenska, inte den 390-sidiga manualen.

Inget stort bekymmer iofs. Engelska brukar funka bra för mig. Mest lite irriterande när det sas annat i annonsen.. :)

/Svenne...som inte riktigt vet varför jag skriver detta...:/
 
Okej såg nu också att den skiva som följer med är även den på engelska så den fulständiga manualen är enbart på engelska även den man instalerar i datorn. Så det går inte att få det på svenska eller är det någon som lyckats få en skiva på svenska som man kan skriva ut sen att ha som fulständig manual? Anars får man väl ta det på engelska, jag som trode att det kom med svensk manual i skivan som man kunde läsa lite bätre om alla funktioner hmmmm....
 
Angelito skrev:
Okej såg nu också att den skiva som följer med är även den på engelska så den fulständiga manualen är enbart på engelska även den man instalerar i datorn. Så det går inte att få det på svenska eller är det någon som lyckats få en skiva på svenska som man kan skriva ut sen att ha som fulständig manual? Anars får man väl ta det på engelska, jag som trode att det kom med svensk manual i skivan som man kunde läsa lite bätre om alla funktioner hmmmm....
Tyvärr finns den inte på svenska fick jag som svar på mailet :(
 
Manualen för kameran är på 204 sidor, resten handlar om anslutning till datorn.
Dessa sidor är väl värda att skriva ut, jag tror inte att någon är kapabel att utnyttja kameran fullt ut, enbart med hjälp av den s.k. svenska manualen.
Jag har också retat mig på att kameran anonseras med svensk manual, jag tycker att detta är falsk marknadsföring.
Har för mig att konsumentprodukter skall ha svensk bruksanvisning!??
 
Jo vist ska dom ha svensk manual och det har dom den 50-sidiga för det sår väl inte om hur utförlig den ska vara bara att det ska följa med en svensk manual om det är svensk solda prudukter hehe.... men vist tycker man att man bode få samma och lika stor manual på svenska som de övriga språk vi bor ju i Sverige och prudukterna har ju komit till serige och ska vara anpassade för det svenska folket och även till dom som inte är så där jätte bra på engelska eller ett annat språk. För min del spelar det inte så stor roll men det finns andra som inte kan så mycket om kameror och vad allt betyder och så blir ju det svårare att först när man inte änns kan få lika detaljerad förklaring på svenska som på den stora manualen med de andra språk. Så jag tycker det är väldigt dåligt detär mitt ända stora minus hos olympus så länge och så länge är jag kanon nöjd med själva kameran och vad den presterar....

D.G
 
Angelito skrev:
Jo vist ska dom ha svensk manual och det har dom den 50-sidiga för det sår väl inte om hur utförlig den ska vara bara att det ska följa med en svensk manual om det är svensk solda prudukter hehe.... men vist tycker man att man bode få samma och lika stor manual på svenska som de övriga språk vi bor ju i Sverige och prudukterna har ju komit till serige och ska vara anpassade för det svenska folket och även till dom som inte är så där jätte bra på engelska eller ett annat språk. För min del spelar det inte så stor roll men det finns andra som inte kan så mycket om kameror och vad allt betyder och så blir ju det svårare att först när man inte änns kan få lika detaljerad förklaring på svenska som på den stora manualen med de andra språk. Så jag tycker det är väldigt dåligt detär mitt ända stora minus hos olympus så länge och så länge är jag kanon nöjd med själva kameran och vad den presterar....

D.G
Det står svensk manual, ja...:/ Hade det stått svensk basmanual, som det nu är fråga om, hade jag inte brytt mig men...:/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.