Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byte från allt-i-ett kamera till DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)

deity

Medlem
Hej, jag är en rätt amatörig fotograf som under några år verkligen utvecklat intresset för att ta steget vidare till lite proffsigare bilder och så. Dock har jag tidigare inte haft ekonomi eller så att ta steget till en DSLR.

Har läst en uppsjö av tips och så vidare för olika kameror och objektiv men tycker inte riktigt jag hittat någon som svarat på frågor som rör exakt det jag letar.

Jag fotar mycket partyevents, fester och klubbtillställningar, har gjort detta rätt bra med ministativ och kompaktkamera hittils men vill gärna börja lära mig att utnyttja bättre objektiv och sånt för att förbättra mina kort.

Jag tar även en del modellbilder, men då jag inte har värsta ljusa studion är belysningen inte alltid 110% så det blir lite mörkare ljussättning och så där med.

Det jag letar just nu (rätt förvirrad hittils) är tips på ett paket på några objektiv och en bra extern blixt samt ett hus som detta funkar till.

Målet är kanske 4 objektiv men få en ranking om viktigast till minst viktigast då köpet av kamerahuset + blixt + 1 eller kanske 2 objektiv kommer tömma min ekonomi rätt rejält ;)

Alla tips och förslag välkomnas men gärna typ en lista på kamerahus (400d, 350d, d50, d70 el liknande) samt några passande objektiv till dem rankade efter hur viktiga de är och vad som är fördelarna med dem och tips en en bra blixt typ 430EX eller liknande (gärna billiga blixtar som är bra hehe)

Ingen lätt fråga, för det är väl egentligen bara du som vet vad som är viktigast och vad du värdesätter högst. En del svar kanske du kan få av recensionsbanken här på FS.