Abe Normal
Aktiv medlem
Men vad är det jag hade kunnat sakna? Klart jag är fotograf men inte yrkesfotograf. Vad är det ickefotografer använder PSE till? Du skriver att jag får alla funktionerna iom paketet med Ps-CC men elements är ju ett Photoshop utan de sista 10% av funktionerna. Vad finns i de olika programmen som man missar i de andra?
Jag tycker PSE har blivit frånåkt, skall du uppdatera varje år så kostar det nästan lika mycket som hela PS/LR CC per år (kanske något billigare?) LR är förmodligen världens med frekventa redigeringsprogram idag jämte PS. Lagerfunktionen är väl 8 bit i PSE (vilket sabbar) medans du kan jobba högupplöst i PS.
Jag ser inga argument för att ligga kvar i PSE om du inte redan har programmet och vägrar att lägga ut mer pengar, men funktionsmässigt finns det inga vinster. Det här är processer som har hållit på över tid och idag är LR enastående om man ser till helheten. Sedan kan andra program lösa vissa uppgifter bättre som tex RAW-konvertering. Gör som alla andra gå över till LR, är du inte nöjd, gå tillbaka till PSE.
Också 1+ till Fotograf-Magnus inlägg.