Annons

Byte av Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC mot...

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_99

Aktiv medlem
Är det värt att byta ut mitt Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC mot ett
Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro.
Det jag är mest intresserad av är att få en högre kvalite på bilderna, att sedan omfånget ökar lite kan man väl anse som ett extra plus.

Så den stora frågan är kommer det bli en märkbar skilnad på bilderna ?

Jag har redan andra objektiv för mer krävande fotografering så det är inte det jag är på jakt efter utan ett bättre reseobjektiv.

/ Anders

Är det värt att byta ut mitt Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC mot ett
Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro.
Det jag är mest intresserad av är att få en högre kvalite på bilderna, att sedan omfånget ökar lite kan man väl anse som ett extra plus.

Så den stora frågan är kommer det bli en märkbar skilnad på bilderna ?

Jag har redan andra objektiv för mer krävande fotografering så det är inte det jag är på jakt efter utan ett bättre reseobjektiv.

/ Anders

Jag vet inte eftersom jag inte använt Sigma. Däremot slog jag till på ett Tamron 18-250 och det är varken mer eller mindre fantastiskt. Mycket skarpt och kanonsäkert AF.
Nackdelen är långsamt AF men vad vet jag, kanske Sigmas inte är bättre, det hänger säkert ihop med det stora omfånget och att A200 har en svag AF motor.
Synd att du inte bor runt Stockholm, du hade kunnat testat mitt...

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto