Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta ut 350D mot 40D

Produkter
(logga in för att koppla)
Funderat ett tag på att byta ut min 350D med 18-55mm mot en 40D med 17-85 is usm.

40d med 17-85 går på ca 10000kr hos warehouseexpress.com

Det jag fotograferar är mycket mörka miljöer men har då blixt. Har också stora händer så vill ha en kamera som ligger bra i handen.

17-85 är väl ett bättre objektiv än 18-55 och vad jag har läst så har 40d bättre brusegenskaper.

Tycker ni att det är ett bra byte? Förslag på andra lösningar?

Att byta till 40D tror jag blir ett stort lyft. Väldigt mycket bättre sökare, snabbare af, bättre reglage osv.

Vilka objektiv som är "oanvändbara" eller inte brukar så många andra ha bestämda åsikter om, så det tror jag att jag avstår från att kommentera. Men ta inte allt som skrivs i ämnet på alltför stort allvar! Själv har jag just 17-85-an och känner mig inte alls missnöjd.

40D en proffskamera!

40D är en så mycket bättre kamera att de inte är möjligt (tycker jag) att jämföra med 350d.
den är bättre på allt! gjord i magnesiumlegering för att tåla tuffa tag, mycket bättre processor,
snabbare, 6bps, större som ligger ättre i händerna, mycket bättre reglage!
Byt upp dig, du kommer inte att ångra dig!!
Mvh
Mats

Ok, blir en beställning på en sådan efter jag kommit hem från cypern nästa lördag då :D, tackar för motivationen :D

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto