SergeiP
Aktiv medlem
Jag är ute på jakt efter ett nytt ”gå runt” objektiv. Det jag har just nu är ett nikon 18-105 vr och överlag så är jag nöjd med det, men vill ha något bättre, skarpare ( även om detta inte är så oskarpt ). Mina andra objektiv är 35mm/1.8, 50mm/1.4 och 85mm/1.8 och kommer förmodligen skaffa en vidvinkel snart. Alla dessa objektiv är bra men när jag går runt och tar bilder så har jag inte ork för att hålla på att växla fram och tillbaka.
Det jag är ute efter är ett objektiv med en brännvid på 16-24 till 50+ och helst ska det vara snabbt, VR är också ett plus då jag kan tänka mig att filma något och då hjälper VR. Jag är inte gjord av pengar men om det är värt så kan jag tänka mig att gå ganska högt.
Jag kommer sälja 18-105:an och förmodligen så åker 35an också ( beror på hur snabbt det nya är )
Har ni några tips? Jag har tittat lite på nikon 17-55/2.8, nikon 16-35/4 och tamron/sigma 17-50 men alla har sina negativa sidor
ps. använder D7000
Det jag är ute efter är ett objektiv med en brännvid på 16-24 till 50+ och helst ska det vara snabbt, VR är också ett plus då jag kan tänka mig att filma något och då hjälper VR. Jag är inte gjord av pengar men om det är värt så kan jag tänka mig att gå ganska högt.
Jag kommer sälja 18-105:an och förmodligen så åker 35an också ( beror på hur snabbt det nya är )
Har ni några tips? Jag har tittat lite på nikon 17-55/2.8, nikon 16-35/4 och tamron/sigma 17-50 men alla har sina negativa sidor
ps. använder D7000