Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta manualer (språk)

Produkter
(logga in för att koppla)

BeriJan

Aktiv medlem
Har tidigare läst någonstan i forumet att man kan skicka in sina manualer, Holländska, till Canon för att byta dem till Svenska.
Är det någon som vet vart de ska skickas, om jag inte minns fel var det någon som skrev Canon i irland, stämmer det och är det i så fall Canon i Irland man skall kontakta?

Jag har laddat ner svenska och/eller engelska manualer där jag hittat sådana men det kan vara bra att i framtiden ha originalmanualer på svenska.

Tack på förhand.

Jag vet bara att Nikon har tjänsten och denna ska sedan skickas till Irland, men har inte hört nått liknande för Canon nånsin.
Har du inte ett databas på Canons sidor som detta står om, iaf Nikon har detta tydligt skrivet på sina hjälp sidor med adresser och tillväga gångs sätt och allt.
Annars kan du ju börja med att ta kontakt med Canon, de borde väl veta bäst hellre än någon här?

Annars kan du ju börja med att ta kontakt med Canon, de borde väl veta bäst hellre än någon här?

Jodå, de vet säkert vad som gäller men jag tänkta att det kanske var någon här på fotosidan som redan gjort ett byte och att jag kunde få ett snabbare svar den här vägen.

Hade en Canon förut, och en ny är påväg, men har glömt bort, får man med en engelsk manual om man köper från Holland?

Hade en Canon förut, och en ny är påväg, men har glömt bort, får man med en engelsk manual om man köper från Holland?

Det beror lite på vad du handlar. Jag köpte nyligen, kom i tisdags, en EOS 7D och en 580EX II mm.

Till 7D var det med ett "User Manual Kit" på Tyska, Franska, Italienska och Holländska
Till 580 var det med en engelsk bok.

Till 7D har jag i och för sig hämtat hem och printat ut en svensk manual men den medskickade är liten och kan va bra att ha i väskan tills man lärt sig kameran ordentligt.

Ladda hem en PDF och kör i din iPhone eller liknande...

Det fixade jag innan jag fick kameran, har den även utskriven på A4 men ibland kan det vara bra att ha den lilla tryckta manualen i kameraväskan

Det hade varit fint om man kunde lagra manualen (PDF) i kameran och läsa den på LCD'n.

Fick hem min kamera från Holland idag, det ingick en holländsk, italiensk, tysk och fransk manual, ingen på engelska alltså.

Ska kolla om jag kan kontakta Canon och få en svensk.

Fick hem min kamera från Holland idag, det ingick en holländsk, italiensk, tysk och fransk manual, ingen på engelska alltså.

Ska kolla om jag kan kontakta Canon och få en svensk.

Jag har fått svar från Canon och de har inget system för utbyte av manualer utan de hänvisar till Coneva där man kan köpa "User Manual Kit".

Convena International AB
031-334 25 00
http://www.convena.com

De har i och för sig inte 7D listat på sin sida men enligt Canon får man ringa till dem så ska de fixa manualer.

Jag har fått svar från Canon och de har inget system för utbyte av manualer utan de hänvisar till Coneva där man kan köpa "User Manual Kit".

Convena International AB
031-334 25 00
http://www.convena.com

De har i och för sig inte 7D listat på sin sida men enligt Canon får man ringa till dem så ska de fixa manualer.

Som ÅF får man betala 430 kr för en manual, skulle gissa att privatpersoner får betala 15-20% mer .... ;(

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto