Anna xx
Aktiv medlem
Har kvaddat mitt absoluta favoritobjektiv (50 mm/1.4) genom att tappa det i asfalten. Nu står jag med en Pentaxutrustning där jag egentligen inte är riktigt nöjd med varken kamera (K-7) eller utrustning (ett 16-50/2.8 som jag tycker genuint illa om, en extern blixt som iofs är vädligt bra men som jag aldrig använder, en billigare telezoom som funkar fint vid optimala väderförhållanden, samt ett vädertätat kitobjektiv). Nu är frågan om jag ska fortsätta köpa på mig ny utrustning mitt Pentaxsystem, eller om jag borde jag göra slut med Pentax här och nu och byta system.
Det jag behöver ha i kameraväskan är:
1. ett bra och prisvärt kamerahus på entusiastnivå
2. ett objektiv motsv det jag slog sönder (ljusstarkt 50 mm)
3. en riktigt bra telezoom som även fungerar vid halvtaskigt ljus (typ: 70-200 mm, f/2.8), och
4. en SMIDIG normalzoom.
Sett till mina behov, vilket ger mest kvalitet för pengarna om jag byter till Nikon eller Canon (nytt/begagnat)?
Eller är det smartare att trots allt ge Pentax en ny chans och uppgradera den befintliga utrustningen?
/Rådvill!
Det jag behöver ha i kameraväskan är:
1. ett bra och prisvärt kamerahus på entusiastnivå
2. ett objektiv motsv det jag slog sönder (ljusstarkt 50 mm)
3. en riktigt bra telezoom som även fungerar vid halvtaskigt ljus (typ: 70-200 mm, f/2.8), och
4. en SMIDIG normalzoom.
Sett till mina behov, vilket ger mest kvalitet för pengarna om jag byter till Nikon eller Canon (nytt/begagnat)?
Eller är det smartare att trots allt ge Pentax en ny chans och uppgradera den befintliga utrustningen?
/Rådvill!
Senast ändrad: