Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta kamera från EOS 1000D mot 70D

Produkter
(logga in för att koppla)

Irouza

Medlem
Hej,

Funderar på att byta hus och har lite frågor....

1. Är det en bra uppgradering från 1000D till 70D? Har haft min 1000D sedan 2009.

2. Kan jag använda samma objektiv som jag har på min 1000D till 70D? Har oftast hört att jag kan det eftersom det är EF och Ef-S obj...

3. Min 1000D är ju en nybörjarkamera, skulle man kunna säga att 70D är nästa steg upp? Eller finns det annan Canon att rekommendera, vill inte ha något annat än Canon och det är jag fast besluten på.

Tacksam för svar!

Ja, du kan använda samma objektiv.

Vad gäller ifall det är en bra uppgradering beror ju helt på vad du är ute efter (sportfoto, barn, landskap, mörka miljöer, filmning mm).

Men generellt kan man säga att 3 och 4 siffriga kameror (tex 1000D, 650D) är instegskameror, 2 siffriga (tex 70D) semipro, naturliga nästa steg och 1-siffriga (tex 7D, 5D, 1D) proffesionella kameror.

Så, kortfattat är det generellt en bra och naturlig uppgradering från 1000D till 70D

Ja, du kan använda samma objektiv.

Vad gäller ifall det är en bra uppgradering beror ju helt på vad du är ute efter (sportfoto, barn, landskap, mörka miljöer, filmning mm).

Men generellt kan man säga att 3 och 4 siffriga kameror (tex 1000D, 650D) är instegskameror, 2 siffriga (tex 70D) semipro, naturliga nästa steg och 1-siffriga (tex 7D, 5D, 1D) proffesionella kameror.

Så, kortfattat är det generellt en bra och naturlig uppgradering från 1000D till 70D

Jag är mycket för Makro, djur, natur, landskap....

Tack så jätte mycket, det ser ut att bli en sådan!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar